مایکروسافت؛

bing بخشی از نرم افزار کاربردی می شود

در اقدامی جدید کاربران می‌توانند حین اینکه در ابزار کاربردی به سر می‌برند، جست‌وجوهای اینترنتی مرتبط را انجام دهند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایکروسافت روش ویژه‌ای را مورد استفاده قرار می‌دهد که بر اساس آن داده‌های جست‌وجوگر Bing با مجموعه نرم‌افزاری Office و دیگر ابزارهای این شرکت ادغام می‌شوند.

ولی غول نرم‌افزاری جهان هم‌اکنون تصمیم گرفته است با همین روش به مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار امکان دهد تا داده‌های مربوط به جست‌وجوهای Bing در ابزارهای خود مورد استفاده قرار دهند.


به نقل از زد.دی.نت، از پاییز امسال که پیش‌نمایش رابط برنامه‌نویسی کاربردی برای ابزارهای Bing Knowledge و Action Graph ارائه می‌شود، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار می‌توانند قابلیت‌های مربوط به جست‌وجوگر اینترنتی Bing را در ابزارهای کاربردی خود مورد استفاده قرار دهند.


با این اتفاق کاربران می‌توانند حین اینکه در ابزار کاربردی به سر می‌برند، جست‌وجوهای اینترنتی مرتبط را انجام دهند و برای این کار نیازی به خروج از ابزار مورد نظر خود نداشته باشند.

مایکروسافت برای آنکه نشان دهد این قابلیت چگونه کار می‌کند، اعلام کرد که ابزار Bing Android را در تاریخ ۲۰ آگوست با برخی قابلیت‌های به‌روز خواهد کرد. Knowledge و Action Graph به‌روز خواهد کرد. 


با این اتفاقا جست‌وجوگر اینترنتی Bing می‌تواند مبتنی بر داده‌های شخصی هر کاربر مورد استفاده قرار بگیرند و به عنوان مثال، بر پایه تصاویر اینستاگرام، موسیقی‌های موجود در Spotify یا دیگر سرویس‌ها، قابلیت‌های جست‌وجوگر خود را ارائه دهد.

لازم به ذکر که شرکت گوگل نیز اوایل سال جاری میلادی در کنفرانس خود قابلیت مشابه را با ابزار Google Now on Tap معرفی کرد تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری بتوانند به صورت کاربردی از امکانات آن بهره‌مند شوند.

شرکت مایکروسافت اواخر سال گذشته میلادی قابلیت مشابهی را به عنوان بخشی از سیستم Word Online ارائه کرد و آن را با نام Insights for Office در اختیار مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار گذاشت.


انتهای پیام/

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.