سناتور جمهوریخواه آمریکا از توافق هسته ای ایران انتقاد کرد

جان تون، سناتور جمهوریخواه آمریکا در نطق هفتگی خود از عملکرد باراک اوباما و توافق هسته ای ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان تون، سناتور جمهوریخواه آمریکا در نطق هفتگی خود گفت: سلام، من سناتور جان تون از ایالت داکوتای جنوبی هستم. ما نمایندگان جمهوری خواه، پاییز پارسال هنگام رقابت در انتخابات کنگره، وعده ای به مردم آمریکا دادیم. وعده ما این بود که اگر اکثریت را در کنگره داشته باشیم، دوباره واشینگتن را به فعالیت وا می داریم. این فقط یک شعار تبلیغاتی برای انتخابات نبود، بلکه یک تعهد است. از آن زمان تاکنون نیز تلاش بسیاری کرده ایم تا به این وعده خود عمل کنیم.
وی افزود: هشت ماه نخست سال 2015 میلادی، سازنده ترین ماه هایی بوده است که مردم این اواخر به یاد دارند. ما در سنا، سابقه درخشانی از موفقیت برجا گذاشتیم و یکی پس از دیگری لوایحی تصویب کردیم که نتایج واقعی برای مردم آمریکا به ارمغان داشته باشد. یکی از کارهایی که مصمم بودیم امسال انجام دهیم، تصویب بودجه ای متوازن بود. شاید باور آن دشوار باشد، اما آخرین باری که سنا و مجلس نمایندگان به شکل مشترک، لایحه بودجه متوازنی را تصویب کردند، سایت اینترنتی فیس بوک هنوز ایجاد نشده بود. جمهوری خواهان نیز مصمم بودند این رویه را تغییر دهند. هر خانواده آمریکایی باید بین بودجه و هزینه هایش توازن ایجاد کند و آمریکایی ها حق دارند انتظار داشته باشند که دولت فدرال نیز همین کار را بکند.
وی در ادامه گفت: بهار امسال ما نخستین لایحه بودجه متوازن در مجلس نمایندگان و سنا را از سال 2001 میلادی تاکنون تصویب کردیم و این کار بدون افزایش مالیات ها صورت گرفت. افزون بر بودجه متوازن، یکی دیگر از اولویت های جمهوریخواهان، گسترش فرصت ها برای کارگران آمریکایی است. 
در زمان فعالیت دولت اوباما، بدترین شکل بهبود اقتصادی را در هفتاد سال گذشته شاهد بودیم. در نتیجه این سوء مدیریت، بسیاری از خانواده های سخت کوش دچار مشکلات اقتصادی شده اند، هر ماه برای دریافت حقوقشان روزشماری می کنند، فرصت های اندکی برای پیشرفت دارند و به مشاغلی با حقوق بهتر دسترسی ندارند. اوضاع در آمریکا نباید اینگونه باشد. سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژوئن، لایحه ای تجاری تصویب کرد که از ایجاد مشاغل بیشتری با حقوق بهتر برای کارگران آمریکایی، حمایت می کند. این لایحه همچنین به کشاورزان، باغداران و صاحبان مشاغل کوچک در آمریکا کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را در سراسر دنیا عرضه کنند. لایحه حمل و نقل که ماه گذشته در سنا تصویب شد، نیز با تأمین بودجه از محل پروژه های مهم عمرانی که به حمایت از ده ها هزار شغل خواهد انجامید، به کارگران آمریکا کمک می کند. اقتصاد ایالت داکوتای جنوبی، زادگاهم و جایی که امروز در آن هستم، شدیدا به سامانه حمل و نقل قدرتمند و کارآمد وابسته است. لایحه ای که ما تصویب کردیم، منابع مورد نیاز برای بهبود وضع جاده ها، بزرگراه ها و پل های کشور ما را در اختیار ایالات و دولت های محلی قرار خواهد داد. 
سناتور تیون افزود: لایحه مهم دیگری که سنا در ماه ژوئیه تصویب کرد، قانون کامیابی برای همه کودکان بود. این، لایحه ای اساسی در زمینه اصلاحات آموزشی است که تشریفات اداری واشینگتن را از مقابل راه آموزش فرزندان ما برخواهد داشت. این مصوبه به احکام پر زحمت فدرال که مشکلاتی مانند تمرکز صرف روی آماده کردن دانش آموزان برای امتحانات به بار آورده است، پایان خواهد داد و مسئولیت اداره آموزش را به کسانی مانند والدین، معلمان و انجمن اولیا و مربیان واگذار خواهد کرد که بیش از همه با دانش آموزان آشنایی دارند.
یکی دیگر از اولویت های حزب جمهوری خواه، بیمه درمانی و تأمین اجتماعی برای سالخوردگان است. ما در ماه آوریل، نخستین لایحه واقعی اصلاحات مستمری ها را بعد از ده سال تصویب کردیم. لایحه ای که تصویب کردیم دسترسی افراد سالخورده به خدمات درمانی را تضمین می کند و در بلند مدت، صرفه جویی قابل توجهی را برای مالیات دهندگان به همراه خواهد داشت. ما امسال همچنین اقدام کردیم تا کهنه سربازانی که فداکاری بسیاری برای کشور ما کرده اند، به منابع بیشتری در زمینه سلامت روانی دسترسی داشته باشند.
سناتور جان تون افزود: نهایتا اینکه جمهوریخواهان به امنیت و ایمنی کشورمان متعهد هستند. اوایل امسال، کنگره آمریکا با اکثریت جمهوریخواهان لایحه ای تصویب کرد تا اطمینان یابد مردم آمریکا از طریق نمایندگان منتخب خود بتوانند نظرشان را در خصوص هر گونه توافق هسته ای با ایران ابراز کنند. اهمیت این لایحه قانونی ماه گذشته خود را نشان داد، زمانیکه دولت اوباما به توافقی عمیقا اشتباه با ایران تن داد؛ توافقی که توانایی ایران را برای حمایت از فعالیت های تروریستی تقویت خواهد کرد، دسترسی این کشور به تسلیحات متعارف و موشک های بالستیک افزایش خواهد داد و به پیشرفت تحقیقات و توسعه هسته ای ایران منجر خواهد شد. 
بدون لایحه ای قانونی که ما اوایل امسال تصویب کردیم، مردم آمریکا اصلا امکان اعمال نظر درباره یکی از مهم ترین مسائل امنیت ملی پیش روی کشور ما را نداشتند.
وی در ادامه گفت: با گذشت هشت ماه از آغاز فعالیت کنگره با اکثریت جمهوریخواهان، ما شیوه عملکرد واشینگتن را تغییر داده ایم. ما دموکرات ها و جمهوریخواهان را برای حل مشکلات خانواده های آمریکایی متحد کردیم و در نتیجه توانستیم راهکارهای واقعی ارائه کنیم.
در مجموع، ما بیش از هشتاد لایحه را برای رشد اقتصاد کشور، حفاظت از شهروندان آمریکا، تقویت امنیت و اصلاح دولت تصویب کردیم. کار ما تازه آغاز شده است. ما در هشت ماه گذشته، دستاوردهای بسیاری داشتیم اما می دانیم هنوز کارهای بسیاری مانده است. رئیس جمهور آمریکا نیز در هر گام با ما مبارزه می کند. به موازات ادامه فعالیت صد و چهاردهمین کنگره آمریکا، ما به مبارزه برای اولویت های آمریکا در واشینگتن ادامه خواهیم داد و می کوشیم دولت موثر، کارآمد و پاسخگویی را که مردم آمریکا سزاوار آن هستند، به این مردم هدیه کنیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
سناتور های آمریکائی همگی به صهیونیست ها متعهد هستند و بس !!!!! یک مشت جنایتکار و آدمکش کراواتی و شیک پوش و یقه سفید ، مه از ناحیه کشتار مردم جهان و فقز بی حساب ملت آمریکا روزی می گذارنند و کیف می کنند .
معلوم است که این آقای سناتور و دلال تحریم ایران که با توافق کاسبی اش برهم خورده است انتقاد کند .
آخرین اخبار