جام واگنر؛

تیم ملی مغلوب قهرمان لیگ جهانی شد + مصاحبه ها

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در جام واگنر مغلوب فرانسه قهرمان لیگ جهانی شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سیزدهمین دوره مسابقات والیبال جام واگنر از امشب در کشور لهستان آغاز شد.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه این رقابت ها از ساعت 20:30 دقیقه امروز شنبه به وقت تهران به مصاف تیم ملی فرانسه قهرمان لیگ جهانی 2015 رفت و سه بر صفر مغلوب این تیم شد. 

در این دیدار که در سالن ورزشی شهر تورونی در مقابل حدود شش هزار تماشاگر لهستانی برگزار شد، اسلوبودان کواچ از سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور به عنوان ترکیب اغاز کننده ایران استفاده کرد.

بوبان و دستیارانش در این دیدار از عبدالرضا علیزاده و مهدی مرندی به طور متناوب و مرتب استفاده کردند. به طوری که مهدی مرندی به هنگام دریافت به میدان می رفت و عبدالرضا علیزاده برای توپ گیری جایگزین وی می شد. 

در ست اول این دیدار دو تیم از ابتدای ست تا امتیاز 20 در رقابتی نزدیک به کسب امتیاز پرداختند ولی در نهایت این فرانسه بود که فاصله خود را افزایش داد و موفق شد این ست را 25 بر 22 از آن خود کند.

در ست دوم نیز دو تیم آغاز خوبی داشتند و پایاپای یکدیگر پیشرفتند. در این ست هر چه ایران در دفاع روی توپ خوب عمل کرد، در دریافت سرویس ها عملکرد خوبی نداشت و در نهایت این ست نیز با امتیاز 25 بر 23 به سود شاگردان لوران تیلیبه پایان رسید.

در ست سوم فرانسه از ابتدای این ست چند امتیازی از ایران پیش افتاد و تاپایان این فاصله حفظ کرد موفق شد 25 بر 23 در این ست نیز پیروز شود تا این مسابقه با نتیجه سه بر صفر به سود آبی پوشان فرانسوی به پایان رسد.

تیم ملی والیبال کشورمان فردا یکشنبه از ساعت 23 به وقت تهران در دومین دیدار خود در جام واگنر به مصاف لهستان میزبان این رقابت ها خواهد رفت.

محمودی: ملی پوشان از نظر ذهنی و روانی آماده نبودند

شهرام محمودی پس از نخستین مسابقه تیم ایران در جام واگنر که سه بر صفر به سود قهرمان لیگ جهانی به پایان رسید، گفت: مسابقه اول بود و بازیکنان نیز مدتی مسابقه نداده بودند.

وی با بیان اینکه از نظر بدنی در شرایط خوبی قرار داریم، گفت: هدف از حضور در جام واگنر آماده سازی بازیکنان از نظر روحی و روانی برای جام جهانی است. بنابر این رفته رفته بهتر خواهیم شد و 17 روز دیگر در ژاپن به آمادگی کامل خواهیم رسید. 

ملی پوش والیبال ایران تصریح کرد: تیم ایران اگر در شرایط همیشگی خود قرار داشت برابر فرانسه به پیروزی می رسید اما بازیکنان در برخی مواقع در توپ گیری ساده اشتباه داشتند که نشان می داد هنوز از نظر روانی آماده مسابقه نیستند.

محمودی درباره دیدار فردا با لهستان نیز گفت: این دیدار همانند بازی نخست است و حساسیت بیشتری ندارد. بازیکنان باید در کارهای تاکتیکی بهتر شوند تا نتایج بهتری کسب کنند.

ملی پوش فرانسه: خوش شانس بودیم که بردیم

اروین انگاپت پس از پیروزی برابر ایران در نخستین مسابقه جام واگنر افزود: تیم ما خیلی خوب بازی کرد و با آمادگی خوبی در زمین ظاهر شد. در کل در زمین احساس خوبی داشتیم. 

وی درباره دومین دیدار تیم فرانسه در جام واگنر که فردا مقابل ژاپن برگزار خواهد شد، گفت: چهار بار تا به حال در لیگ جهانی در مقابل ژاپن بازی کردیم. امیدوارم با تمرکز بازی خوبی مقابل این تیم ارائه دهیم. 

ملی پوش تیم فرانسه در پاسخ به این سئوال که آیا قبل از مسابقه با ایران، فکر می‌کردید به راحتی از سد ایران بگذرید؟ گفت: خوب مسلماً نه. همیشه بازی با ایران سخت است. من فکر می‌کنم بازی امروز هم چندان آسان نبود. همیشه با دو امتیاز می‌بردیم، اما امروز خوش شانس بودیم و سه امتیاز بازی را گرفتیم.

وی درباره دلیل پیروزی فرانسه گفت: ایران تیم خوبی است. شاید دلیل باخت ایران خستگی تمرینات آنهاست چون باید برای جام جهانی آماده شوند اما فرانسه در جام جهانی نیست. فقط یک هفته از کل سه هفته ای که وقت داشتیم، تمرین کردیم و به همین دلیل خستگی ما کمتر است.

سیزدهمین دوره مسابقات والیبال جام واگنر امشب آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه این رقابت ها سه بر صفر مغلوب فرانسه قهرمان لیگ جهانی سال 2015 شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
من نمی دونم چرا تیم های ایرانی همیشه اول بازیشون افتضا بازی می کنن و بعد می گن ما از لحاظ روانی آماده نبودیم. آخه این هم حرفی که میزنن خجالت نمی کشید شما در این سطح و این همه بازی برون مرزی. حداقل با غیرت بازی کنیدو بخودتون بیاید
آخرین اخبار