لاریجانی: تخریب "برجام" کار شایسته‌ای نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شاهد لغو و تعلیق تحریم‌ها با وجود غنی‌سازی هستیم که این مهم نکته مثبتی بوده و تخریب این سند مهم کار شایسته نیست.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز یکشنبه(1 شهریور ماه) در همایش گرامیداشت روز پزشک ضمن تبریک این روز به جامعه پزشکی کشور، اظهار کرد:  اگر روز پزشک فقط یک جنبه‌ی تشریفاتی داشته باشد امر زائدی است اما اگر در این روز بحث‌های پزشکی و خواست‌های جامعه مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند برای کشور پربرکت باشد.

وی با بیان اینکه در دو قرن تفکر ابن‌سینا در غرب حاکم بود، افزود: ایرانی‌ها به دنبال ابداع دستگاه‌های فکری جدید بودند که می‌توان امروز نیز سهم ایرانیان در پیشرفت دانش را بالا برد که با ارائه چند مقاله ISI به این مهم دست نخواهیم یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیاز به مراکز پژوهشی تخصصی بیش از پیش احساس می‌شود، تصریح کرد: برخی از امور باید در کشور تعیین تکلیف شود و اگر ما قبول داریم کارهای کشور در رشته‌های مختلف به مردمی شدن آن ارتباط دارد باید باور آن در جامعه شکل بگیرد.

وی به مسئله هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: ابتدا باید سوال شود که از مذاکرات چه می‌خواستیم و اینکه آیا به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم یا خیر؟، ما در مسئله هسته‌ای غنی‌سازی می‌خواستیم و در کنار آن هم تحریم‌ها لغو شود، امروز شاهد لغو و تعلیق تحریم‌ها با وجود غنی‌سازی هستیم که این مهم نکته مثبتی بوده و تخریب این سند مهم کار شایسته نیست.

لاریجانی با بیان اینکه در پزشکی نیز برخی امور باید کامل تعیین تکلیف شود، اشاره کرد: در حال حاضر 400 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کلنگ زده شده که این تنها با کمک بخش خصوصی امکان خواهد پذیرفت؛ باید انگیزه برای بخش خصوصی ایجاد کرد و برد - برد در اصل توافق دولت با بخش خصوصی داخلی است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه مجلس یاری می‌کند، بیان کرد: رابطه وزارت بهداشت و بیمه باید تعریف شده باشد، ما تلاش کردیم مدیریت بیمه سلامت در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد چراکه رابطه وزارت بهداشت و بیمه رابطه روشنی است که باید محقق شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بحث جمعیت هم خاطر نشان کرد: سیاست‌های لازم مشخص شده است و محور باید وزارت بهداشت باشد که با وجود همه زمینه‌ها مسیر معقول رو به رشدی را داشته باشیم؛ خواهشمندم قانون و لایحه‌ای با شیب متناسب این مسئله را دولت سامان دهد، چراکه سامان‌دهی بحث ازدواج نیامند نگاه کارشناسی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار