زیرمجموعه وزارت اقتصاد کارایی لازم را ندارد/ جلسه استیضاح کنندگان با طیب نیا و سیف

متاسفانه زیر مجموعه وزارت اقتصاد فاقد توانمندی لازم بوده و اگر آقای طیب نیا امروز زیرسوال رفته بیشتر به دلیل عدم کارایی زیرمجموعه کاری ایشان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئله استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی که حالا تبدیل به یکی از صدرنشینان اخبار اقتصادی شده است فردا طی جلسه ای با حضور طیب نیا و سیف رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان استیضاح کننده برگزار می شود.

بر این اساس؛ عملکرد طیب نیا که به زعم بسیاری از اقتصاددانان و نمایندگان مجلس تا حدودی مثبت بوده تاکنون بارها به دلیل عملکرد سیستم بانکی کشور و بانک مرکزی مورد بازخواست قرار گرفته است.

درواقع با توجه به اینکه متولی بانک مرکزی وزیر نیست که قرار باشد پاسخگوی سوالت نمایندگان قرار گیرد این وزیر اقتصاد است که باید ابهامات موجود در حوزه بانکی کشور را پوشش دهد.

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می گوید: چندی پیش جلسه ای با حضور آقای طیب نیا و حجت الاسلام ابوترابی فرد برگزار شد که با توجه به اینکه مسائل مورد نظر استیضاح کنندگان بیشتر حول محور وظایف بانک مرکزی بود مقرر شد جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی طی هفته جاری برگزار شود.

وی افزود: به احتمال زیاد استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار قرار نمی گیرد اما اگر در دستور کار مجلس قرار گیرد با توجه به نگاه مثبت اکثر نمایندگان به عملکرد طیب نیا این استیضاح رای نمی آورد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه انصافا آقای طیب نیا اقتصاددانی توامند است، تصریح کرد: در کنار اینکه بنده نیز اعتراضاتی را به حوزه اقتصاد داشتم اما این اعتراضات بیشتر مربوط به زیر مجموعه حوزه کاری ایشان است.

وی اظهار کرد: متاسفانه زیر مجموعه وزارت اقتصاد فاقد توانمندی لازم بوده و اگر آقای طیب نیا امروز زیرسوال رفته بیشتر به دلیل عدم کارایی زیرمجموعه کاری ایشان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فردا جلسه استیضاح کنندگان با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار میشود که انتظار می رود نمایندگام محترم مجلس با در نظر گرفتن تمام اصول اقتصادی اقدام به تصمیم گیری در جهت استیضاح وزیر اقتصاد نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۷:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
وزارت دارایی ومجموعه های وابسته مهم هستند
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۵:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
وزارت دارایی ومجموعه های وابسته میتوانندپرچمداراقتصادمقاومتی باشند
آخرین اخبار