اردبیل؛

برداشت بیش از 300 تن محصول متنوع از باغات گرمی

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری هادی مغان گفت: امسال بیش از 300 تن محصول متنوع از باغات گرمی برداشت کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردیبل؛ سید ناصر سیدی به تنوع تولید محصولات سردرختی در گرمی اشاره کرد و افزود: ما امسال با وجود اینکه با افت میزان محصول مواجه شده بودیم اما موفق شدیم در طرح توسعه‌ای باغات گرمی بیش از 300 تن محصول متنوع شامل شلیل، گیلاس، آلبالو و هلو را برداشت کنیم.

وی گفت: ما امسال موفق شدیم رقم جدید سیب سبز را در باغات گرمی عمل‌آوری کرده و برداشت کنیم که برای نخستین بار سیب سبز گرمی روانه بازار شد.

سیدی با بیان اینکه قرار است شرکت سرمایه‌گذاری نیمه دولتی در این شهرستان فعالیت کرده و امکان فعال کردن طرح‌های راکد و نیمه‌راکد را در اواسط شهریورماه در قالب یک نشست و همایش تخصصی فراهم آورند، افزود: ما به صورت پایلوت در 12 روستا و در هر روستا 200 هکتار آمادگی داریم تا توسعه باغات را با تامین منابع آب از طریق شرکت آب منطقه‌ای با آبیاری مدرن بر عهده گرفته و به انجام برسانیم.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری هادی مغان به فضای تعاملی با مسئولان شهرستان گرمی با ظرفیت خوب در ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: با انتصاب فرماندار جدید گرمی و توجهی که به طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی دارد امیدواریم فضای مطلوب‌تر به وجود آید تا بتوانیم با تلاشی همه‌جانبه زمینه اشتغال مولد افراد بیکار و در انتظار اشتغال را در منطقه فراهم آوریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.