بانوی دریا: برای یافتن اسپانسر نذر کردم/ هدفم ثبت در رکورد گینس است

شناگر استقامتی کشورمان از مسیر صعب العبورش در راه ثبت رکوردی جدید می‌گوید.

 به گزارش خبرنگار حوزه سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، الهام اصغری اولین بانوی رکورد‌دار آبهای آزاد با پوشش اسلامی امروز به همت مسئولین باشگاه فرهنگی ورزشی تأسیسات دریایی در نشست خبری، در خصوص آخرین ثبت رکورد خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد: رکورد‌دار شنای انفرادی کشورمان از ساعت 5 بامداد 16 مرداد‌ماه سال جاری استارت رکوردی را زد که در نوع خود بی‌نظیر و شگفت‌‌آور است .

 اصغری تا 18/45دقیقه بدون وقفه و بدون هیچ استراحتی 1412بار عرض 17متری استخر شهید کاظمی تهران را شنا کرد و باعث ثبت رکورد خارق‌العاده شد.

وی در این خصوص اظهار داشت: از فروردین 94 به دنبال یک استخر مناسب برای ثبت رکورد بودم اما یا مبالغ هنگفتی می‌خواستند یا شرایطی پیش می‌آمد که چندان خوشایند نبود.

تا اینکه حادثه‌ای باعث آشنایی من با قهرمان تکواندوی کشورمان شد و هادی ساعی با مساعدت دست‌اندرکاران استخر شهید کاظمی شرایط را برای من فراهم کردند تا بتوانم افتخار‌افرین باشم.

اصغری در خصوص تهیه منابع مالی و جذب اسپانسر برای این رکورد‌شکنی نیز گفت: راستش را بخواهید شرایط به گونه‌ای نامساعد بود که برای جذب اسپانسر نذر کرده بودم تا بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، مسئولین باشگاه تأسیسات دریایی پا پیش گذاشتند و کمک زیادی به من کردند که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم.

وی در خصوص نذری که برای جذب اسپانسر کرده بود در ادامه گفت: از جذب اسپانسر ناامید شده بودم نباید سازمان یا ارگانی از من حمایت می‌کرد که فقط به رکوردشکنی فکرکنم و هزینه‌های دیگر کارم را به بن‌بست نکشد در آن روز‌ها نذر کردم اگر بتوانم برای رکورد شکنی‌هایم حامی مناسبی پیدا کنم 2 زندانی  را که بدلیل ضمانت مالی از همسرشان در ندامتگاه به سر می‌برند را آزاد کنم.

انشاءالله در اواخر این هفته آن دو زندانی به آغوش خانواده‌شان بر خواهند گشت.

بانوی افتخار‌آفرین کشورمان در خصوص مسیر دشواری که برای ثبت این رکورد تجربه کرد نیز افزود: از 2ماه قبل از روز پبت رکورد تمرین‌های نسبتاً سنگینی را شروع کردم . صبح‌ها من 10کیلومتر می‌دویدم و پس از آن چیزی در حدود 5کیلومتر شنا می‌کردم وبرای استقامت بیشتر دست‌ها وپاهایم با دمبل لب ساحل می‌دویدم و آخر شب‌ها حدود 18کیلومتر دوچرخه‌سواری می‌کردم .قوی کردن سیستم هوازی بدنم یکی از اصلی‌ترین اهداف تمرین‌هایم بود.

وی در ادامه افزود: آمادگی بدنی من یکی از پوئن‌هایی بود که کمک زیادی را در کسب این موفقیت به من کرد.

پزشک مخصوص و همراه من اعتقاد داشت با این شرایط بدنی حتماً قادر به شنا در مدت زمان‌های بیشتری نیز خواهم بود.

من در طول مدت 13ساعت و 45دقیقه که در آب بودم تنها از آب، آب پرتغال ، موز و خرما تغذیه می‌کردم و همه این‌ها برای این بود که قند خون من از حد معینی پایین تر نیاید.

وی در پایان از پبت این رکورد در فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت و افزود: پبت رکوردم در این فدراسیون بود اما شاید تنها نقش آنها در روزهای سختی که در پشت داشتم نظارت بود چون صفر تا صد برنامه‌ریزی ما و حتی هماهنگی خیلی از کارهایم را خودم انجام دادم و می‌شود گفت که به معنای واقعی مربی خودم بودم.

لازم به ذکر است، الهام اصغری تاکنون چندین رکورد مختلف را در درریا و استخر از خود به جای گذاشته است و مصرانه به دنبال ثبت رکورد‌ی ملی در کتاب رکورد‌های گینس است.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار