اعزام کاروان یک نفره به مسابقات جهانی!

مسئولان و هیئت رئیسه فدراسیون چه فکری کردند که فقط یک جودو کار را راهی مسابقات مهم جهانی کردند؟

اعزام کاروان یک نفره به مسابقات جهانی!سعید قمی، کارشناس جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اینکه در فدراسیون جودو رفت و‌آمدها و خداحافظی های زیاد و در سن پایین در بین جودوکاران رواج زیادی پیدا کرده نشان از بی انگیزگی و بی‌برنامگی در تشکیلات ورزش است که این یک معضل برای سیستم ورزشی محسوب می شود. 
 
سرمربی تیم ملی جودو کارگران کشور در ادامه افزود: برای حل این مشکل باید کارشناسی شود و علت‌های این اتفاق پیدا شود که چرا ورزشکاران در رشته جودو خیلی زود و در سن کم خداحافظی می کنند. 
 
خداحافظی زود هنگام ورزشکاری با سن کم باعث هدر رفتن سرمایه‌های ملی و سوختن استعدادهای این ورزش المپیکی می شود. 
 
رئیس انجمن جودو کارگران کشور اظهار داشت: متاسفانه فدراسیون در چند سال اخیر در استعدادیابی و حتی نگه داشتن قهرمانان کم موجود مثل جواد محجوب، صفویه، جمال و... نتوانست موفق باشد و عملکرد ضعیفی را از خود بر جای گذاشت و همین اندک قهرمانان را هم سوزاند و از بین برد که این ضعف بزرگی برای مدیریت فدراسیون است، آنها به راحتی خداحافظی می کنند و ما هم چون جایگزین بهترین برایشان نداریم مجبور می شویم، آنها را با وعده های مختلف برگردانیم. 
 
نه نمی‌توانم خواسته‌هایشان را برآورده کنیم و نه نمی‌توانیم آنها را حفظ کنیم پس آنها را نابود می کنیم. 
 
قمی در ادامه بیان داشت:اعزام کاروان یک نفره به مسابقات جهانی نشان دهنده مرگ جودو است و ما هم داریم جودو را دفن می کنیم درصورتی که در ایران و در ورزش های انفرادی پتانسیل های فراوانی داریم ولی متاسفانه بلد نیستیم از این پتانسیل ها استفاده کنیم و این نشان می دهد که ما در جودو موفق نبودیم. 
 
وی اذعان داشت: این موضوع باید از سمت وزارت ورزش و کارشناسان خبره این رشته واکاوی و آسیب‌شناسی شود چون پیامدهای زیادی به دنبال خواهد داشت و نباید از آنها به راحتی گذشت. 
 
من به عنوان یک کارشناس از هیئت رئیسه و مدیریت فدراسیون یک سوال دارم: چه فکری کردند که با یک ورزشکار به مسابقات جهانی می روند پس با این روند حتما مسابقات بعدی فقط یک مربی را اعزام می‌کنند. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولین ورزش کشور هر چه زودتر فکری به  حال این ورزش المپیکی بکنند و برای ملایی در مسابقات جهانی هم آرزوی موفقیت می کنم. 
 
انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار