بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما خطاب به شمخانی:

متن توافق وین را بدون محافظه‌کاری بررسی کنید

بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در نامه‌ای به شمخانی تاکید کرد: بدون هرگونه ملاحظه و مصلحت‌اندیشی محافظه کارانه تنها منافع ملی، غیرت، عزت و استقلال ملت ایران را در نظر بگیرید.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما با صدور نامه ای خطاب به علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی اعلام کرد: از شما و دیگر اعضای شورایعالی امنیت ملی انتظار داریم در موقعیت حساس کنونی بررسی متن برجام که آینده 20 تا 30 ساله کشور و مردم ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بدون هرگونه ملاحظه و مصلحت اندیشی محافظه کارانه تنها منافع ملی، غیرت، عزت و استقلال ملت ایران را در نظر بگیرید.

در ابتدای این نامه با اشاره به نامه شمخانی به مسئولان در دوران جنگ تحمیلی آمده است: «مسئولان، مسلمین به داد ما برسید!...ما شهدای زنده فراوان داریم.ما اصحاب حسین(ع) به تعداد زیادی داریم..به داد ما برسید.ما نیاز به اسلحه و امکانات داریم.ما در راه خدا جان داریم که بدهیم، امکانات دادن جان را نداریم.به خود بیایید.فریادهای پاسداران از فقدان امکانات بر ما زمین و زمان را تنگ کرده است...»

در ادامه این نامه خطاب به شمخانی آمده است: ما شما را با این نامه می شناسیم. فردی که نه تنها در 8 سال دفاع مقدس و بلکه پس از آن همچنان در خط ولایت باقی مانده است. اینک و در این پیچ حساس تاریخی نظام سلطه تمام توان خود را علیه جبهه حق و مقاومت در جهان بسیج کرده و نگاه تمامی مظلومان و مستضعفان جهان به ایران اسلامی و انقلابی است.

دانشجویان بسیجی دانشگاه صدا و سیما در ادامه نامه خود پیرامون متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اعلام کردند: ما معتقدیم همانقدر که بررسی ریز به ریز متن وین از سوی شورایعالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی ضرورت دارد اما ماندن و توقف نخبگان در متن برجام بدون ملاحظه پازل بزرگتر توطئه‌های نظام سلطه و بویژه آمریکا و انگلیس در کشورمان و منطقه یک امر سطحی و کم ارزش است .ما معتقدیم علاوه بر متن برجام باید ملاحظات فرامتنی و نگاهی از بالا به پایین به بازی بزرگتر آمریکا در منطقه و کشور داشت. گرچه ما استکبار ستیزی را اولویتی بالاتر از برجام ستیزی می‌دانیم اما چشم از این هم نمی‌توانیم برداریم.

بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما با بیان اینکه عبور صریح و بدون پرده از خطوط قرمز ملت ایران و عدم توازن داده‌ها و ستانده‌ها یکی از اشکالات عمده متن برجام است، تصریح کرد: متاسفانه سیر مذاکرات 2 ساله را که نگاه می‌کنیم متوجه سیر فزاینده تعهدات ایران از توافق ژنو تا لوزان و سرانجام وین در مقابل سیر کاهنده تعهدات طرف مقابل از ژنو تا وین می‌شویم.

در ادامه این نامه آمده است: ادبیات غیرحقوقی، تحقیرآمیز، تعیین سیستم نظارتی فراتر از مقررات و قوانین بین‌المللی و تعیین تضمین‌های سختگیرانه و شفاف برای تعهدات ایران از یک سو و نبود سیستم نظارتی و تضمین‌آور برای تعهدات طرف مقابل مبتنی بر ادبیات غیرحقوقی، مبهم و دوپهلو و تعهدات غیرالزام آور از سوی دیگر یکی از نگرانی های جدی و اساسی ما دانشجویان است.

این دانشجویان یکی از نگرانی های جدی‌شان را نفوذ دوباره سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس از رهگذر حفره‌های قانونی و غیرقانونی عنوان کردند که متن برجام برای دشمن ایجاد کرده است.

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس نیز آمده است: اقدام غیر قانونی در بازگشایی سفارت روباه پیر علی رغم مصوبه مجلس شورای اسلامی در کاهش روابط با انگلیس و زمزمه‌های بازگشایی دفتر حفاظت منافع شیطان بزرگ در کشورمان، در کنار تشدید تحرکات آمریکا و نظام سلطه در منطقه نگرانی‌هایمان را از نفوذ دوباره استکبار و استعمار در کشور و منطقه دوچندان کرده است.

دانشجویان بسیجی دانشگاه صداوسیما در ادامه نامه خود اعلام کردند: گسترش روابط اقتصادی و بازکردن درب‌های تجارت و اقتصاد ایران به روی کسانی که تحریم‌های فلج کننده را علیه ملت ایران روا داشتند و حتی از دادن آذوقه و غذا و دارو به ملت ایران خودداری کردند از یک سو و کاهش حجم روابط سیاسی و اقتصادی با مستضعفین عالم که در قانون اساسی بر آن تاکید شده و همچنین کشورهای مستقل که در روزهای سخت تحریم در کنار ملت ایران بودند از سوی دیگر این نگرانی را برای ما دانشجویان ایجاد کرده که با چشم بستن بر روی کشورهای مستضعف و وابستگی اقتصادی کشورمان به غرب  در آینده‌ای نزدیک با هر تهدید و اخم دشمن اقتصاد کشور دچار تزلزل و نوسان شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما معتقد است پذیرش متن برجام با وجود تمام این ابهامات و ایرادات اساسی که کارشناسان و دلسوزان در یک ماه گذشته برشمرده‌اند برند مقاومت 36 ساله ملت مسلمان و انقلابی ایران در مقابل استعمار و استکبار را محل سئوال و خدشه خواهد کرد و عملا روحیه جهادی و انقلابی ملت ایران که در 36 سال گذشته در مقابل نظام سلطه و بویژه 8 سال دفاع مقدس تثبیت شده بود را در نگاه مردم منطقه و دنیا دچار یک مثال نقض می‌کند.

در ادامه این نامه خطاب به شمخانی آمده است: پذیرش متن برجام نگاه مردم منطقه و دنیا را به دوقطبی حق و باطل و مقاومت و سازش دچار تردید خواهد کرد و بتدریج آن چه در اذهان ملت‌ها نقش خواهد بست این است که می‌شود هم اهل جبهه حق بود و هم با آمریکا و نظام سلطه ساخت. گزاره‌ای که اگر خدای ناکرده تحقق یابد خوش بینی به شیطان بزرگ را در جهان گسترش داده تا در عرصه بین‌المللی زین پس هیچ ملتی به خود جرأت ندهد الگوی موفق ملت ایران در 36 سال گذشته را تکرار کرده و موجودیت آمریکا را به خطر بیاندازد.

این تشکل دانشجویی در ادامه نامه خود تصریح کرد: پذیرش متن پر از ابهام و تردید برجام با توجه به تعهدات و محدودیت‌های درازمدت و حتی ابدی پذیرفته شده در آن و دست کشیدن از پیشرفت‌های علمی در موضوع هسته‌ای، این تصور را در جامعه و بین ملت‌های منطقه ایجاد می‌کند که نظام جمهوری اسلامی ایران جدیتی در حفظ دستاوردهای دانشمندان جوان خود ندارد و پیشرفت‌های علمی و صنعتی ایران که علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها و ممانعت‌ها و تحریم‌های فلج کننده دشمن با مجاهدت‌های دانشمندان جوان کشور بویژه شهدای هسته‌ای صورت پذیرفته است عملی هزینه‌زا و بلندپروازانه تلقی شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما با بیان اینکه عدم توجه به نقش و جایگاه مجلس در فرایند تصویب متن برجام و تصنعی و فرمایشی کردن نقش و جایگاه آن، ضربه‌ای جبران ناپذیر به نهادی است که طبق فرمایش امام راحل در راس امور است، اعلام کرد: پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصادی غیر درون‌زا و مغایر با اقتصاد مقاومتی از رهگذر متن برجام، که نگاه و چشم امیدش به خارج از مرزهاست بتدریج زمینه و بستر ورود فرهنگ و سبک زندگی غربی-آمریکایی را از طریق گسترش فرهنگ اقتصادی جدید و با ورود کالاهای خاص و غیرمتعارف فرهنگی ایجاد و تشدید خواهد کرد.

دانشجویان بسیجی دانشگاه صداوسیما با تأکید بر رفتار خصمانه و فریبکارانه آمریکا در 6 دهه گذشته نسبت به دیگر کشور‌ها، اعلام کردند: این تجربه ما را به این گزاره قطعی رسانده که برخلاف رویکرد برخی از مسئولین محترم به وعده‌های آمریکا خوش بین نباشیم و البته معتقدیم تنها راه حل مشکلات کشور تکیه به ظرفیت‌های درونی کشور و اقتصاد مقاومتی است.

این تشکل دانشجویی بر این اعتقاد است که متن برجام راه نفوذ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی را برای دشمن تسهیل و هموار کرده است تا جایی که مقامات آمریکایی تاکید می‌کنند با این توافق رژیم‌ صهیونیستی امن‌تر از گذشته شده و حملات نظامی به جمهوری اسلامی ایران هدفمند تر از گذشته خواهد شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما خطاب به دبیر شورایعالی امنیت ملی اعلام کرد: از شما و دیگر اعضای شورایعالی امنیت ملی انتظار داریم در موقعیت حساس کنونی بررسی متن برجام که آینده 20 تا 30 ساله کشور و مردم ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بدون هرگونه ملاحظه و مصلحت اندیشی محافظه کارانه تنها منافع ملی، غیرت، عزت و استقلال ملت ایران را در نظر بگیرید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار