ساری؛

معرفی برگزیدگان دهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع)

اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) امروز با معرفی نفرات برتر در گروه های مختلف سنی در ساری پایان یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری استاندار مازندران در این مراسم از زحمات دست اندرکاران این جشنواره قدردانی کرد و افزود:امام رضا (ع)در راه گسترش اسلام مشکلات فراوانی تحمل کردند و امروز حاصل این جریان در نظام جمهوری اسلامی و جهان این است که دلدادگانی دور هم جمع شدند که این جشنواره گویای آن است.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به حضور سفرای چند کشور اضافه کرد:اگر فرصت لازم برای تبلیغات متعارف در دنیا بود مشتاقان بیشتری در این جشنواره شرکت می کردند. به گفته وی امسال 114هزار و 477نامه در سه بخش سراسری، بین الملل و بومی دریافت شد.

استاندار مازندران گفت :این نوع حرکت ها باید در سطح گسترده و در طول سال باشد و محدود به دهه کرامت نگردد.باید در طول سال طوری حرکت کنیم که زندگی این امام عزیز الگوی جاری و ساری ما باشد.

فلاح جلودار با بیان اینکه امام رضا فقط امام ما ایرانی ها نیست تصریح کرد :امام هشتم امام همه مسلمانان جهان است و این نمایش عظیم مظهر این مدعاست.

وی در پایان با اشاره به سیره الگویی و ابعاد شخصیتی امام گفت:در این زندگی ماشینی سیره این امام همام اسوه کاملی برای ماست و همچون گذشته حوزه قلم و هنر نیز باید در وصف این چشمه زلال و شمع فروزان قلم فرسایی کنند.

امیرعلی جعفری ازتهران، معصومه میردار درویش ازمرزن اباد،ابوالفضل فلاحتی از بابلسر درگروه سنی 7تا 10 سال و محمدمهدی محمدی از قائمشهر، فاطمه محسنی از قائمشهر، مهدی فلاحتی از بابلسر در گروه سنی 11 تا 15 سال و زهرا بای ازرامیان، محمد علی افضلی از شیراز، متین السادات عرب زاده از تهران در گروه سنی 16 تا 30 سال و حسین شیر دل از بابل و رحیم ربیعی از سیمرغ و زهرا غلامی از اراک در گروه سنی بالای 31 سال رتبه های اول تا سوم این جشنواره را کسب کردند.

همچنین مهری ذبیحی از اترگله ساری، راضیه اورعی از ساری و فاطمه اسداللهی از قائمشهر به عنوان نفرات برتر بخش بومی و محلی و زبان مازندرانی این جشنواره معرفی شدند.

در بخش بین المللی جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) شان علی محمود گورجی از فرانسه، صادق رضا قمی از پاکستان و محمد یانسه از سیرالئون افریقای جنوبی حائز رتبه اول تا سوم با لوح تقدیر و تندیس جشنواره و هدایای نقدی به ترتیب 25،20،15 میلیون ریالی شدند.

جشنواره نامه ای به امام رضا(علیه السلام) از سال 85 تاکنون به عنوان مردمی ترین رویداد فرهنگی مذهبی، به همت دستگاه فرهنگ و هنر مازندران برگزار می گردد.

در این مراسم آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران،حجت الاسلام والمسلمین معلمی امام جمعه قائمشهر،بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران و قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان وهمچنین سفرای کشورهای بروندی، نیجریه، سنگال و کومور حضور داشتند .


انتهای پیام/ ا
برچسب ها: معرفی ، جشنواره ، رضا ، امروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.