100 میلیون هزینه برگزاری یک شب "مراسم آبرومند"

هزینه‌های محل جشن عروسی بستگی به منطقه شهر، تزیینات، سرویس‌دهی و مخلفاتی که برای عروسی انتخاب می‌ شود متفاوت است. توصیه می‌کنیم از اسم و رسم محل نترسید گاهی معروف‌ترین هتل‌ها یا تالارها خدمات بسیار با کیفیت‌تر و ارزان‌تری را نسبت به رقبای تازه‌کار و بی‌تجربه‌شان ارائه می‌دهند. پس باید در مورد قیمت‌ حوصله به خرج داد و جاهای مختلف را از نظر گذراند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هزینه‌های محل جشن عروسی بستگی به منطقه شهر، تزیینات، سرویس‌دهی و مخلفاتی که برای عروسی انتخاب می‌ شود متفاوت است. توصیه می‌کنیم از اسم و رسم محل نترسید گاهی معروف‌ترین هتل‌ها یا تالارها خدمات بسیار با کیفیت‌تر و ارزان‌تری را نسبت به رقبای تازه‌کار و بی‌تجربه‌شان ارائه می‌دهند. پس باید در مورد قیمت‌ حوصله به خرج داد و جاهای مختلف را از نظر گذراند.

یک زوج برای تدارک مراسم ازدواج شان، با مشاهده لیست قیمت غذاها در هتل ها، تالارهای پذیرایی و باغ مختلف تهران شاید کمی به فکر فرو روند که با این هزینه های گزاف کدام گزینه مناسب تر است تا به قول معروف "مراسم آبرومندی" برگزار کنند.

برای این رسم مقدس و برگزاری مراسم آن تا چه حد باید هزینه پرداخت کرد، آیا برای یک شب باید وام های کلان گرفته شود تا "آبروداری" شود!

همه ما قبول داریم هزینه های ازدواج و برگزاری جشن عروسی یکی از اساسی ترین و در عین حال پراسترس ترین بخش های عروسی است که فکر همه عروس و دامادها را به خود مشغول می کند. همه دوست دارند که جشن عروسی خود را به بهترین نحو ممکن و بدون کم و کاستی برگزار کنند و در عین حال حداکثر صرفه جویی را نیز در هزینه های جشن خود داشته باشند.
 
صرفه جویی در هزینه های عروسی به معنای لذت نبردن از این اتفاق مهم زندگی و کم اهمیت جلوه دادن آن نیست. هدف از صرفه جویی در هزینه ها، مدیریت صحیح بودجه و هزینه عروسی است که می تواند شروع بهتری را برای زندگی مشترک شما به ارمغان آورد. منظور ما از مدیریت هزینه های عروسی، عاقلانه خرج کردن است زیرا خرج های بالا و هزینه های گزاف ضامن خوشبختی نیست.
 
امروزه برخی جوانان علاقه دارند مراسم ازدواج را در سالن های باشکوه، باغ ها و تالارهای پذیرایی لوکس  برگزار کنند. این تغییر در مراسم و آداب و رسوم باعث شده تا سطح توقع و ظاهر ببینی بین افراد بیشتر شود. حال با توجه به هزینه های گران برخی هتل ها و تالارها آیا همه جوانان می توانند از عهده این مراسم بر آیند؟
 
با اندکی پرس و جو متوجه می شویم که حداقل هزینه یک شب مراسم ازدواج در سطح متوسط در شمال پایتخت مبلغ 45 میلیون تومان است یعنی این مبلغ کف است و هر چه درخواست امکانات و خدمات بیشتر باشد بالطبع هزینه هم بالاتر می رود و در بعضی موارد تا 100 میلیون هم هزینه یک شب مراسم ازدواج داده شده است.
 


هزینه میلیونی گل آرایی در هتل های شمال شهر
با مسئول تشریفات یکی از هتل های شمال تهران درخصوص هزینه های یک شب مراسم ازدواج صحبت شد. وی گفت: ورودی سالن مبلغ دو میلیون و هفتصد هزار تومان است. در این هتل هزینه غذا برای یک نفر از 106 هزار تومان تا 160 هزار تومان بود. مابقی هزینه ها که شامل: گل آرایی، اتاق عقد و ورودی اتاق، موسیقی، نورپردازی، عکاس و فیلم بردار است که هر کدام مبالغ میلیونی را برای خود اختصاص دادند. در این هتل مراسم ازدواج در سطح متوسط حدود 50 میلیون هزینه دارد!

 
 

هتل دیگری در شما پایتخت ورودی سالن هتل را دو میلیون و پانصد هزار تومان اعلام کرد. هزینه برای گل آرای 6 میلیون، ورودی اتاق عقد 500 هزار تومان و اجاره سفره عقد یک میلیون و پانصد هزار تومان، هر پارت 45 دقیقه موسیقی مبلغ 360 هزار تومان تعیین شده است که جمع کل هزینه ها البته به طور متوسط مبلغ 45 میلیون تومان برآورد شده است.


 
ورودی رایگان تالار عروسی
با مسئول تشریفات هتلی در منطقه جنوب تهران هم در خصوص برآورد هزینه های ازدواج صحبتی صورت گرفت. در آنجا ورودی سالن رایگان بود! هزینه غذا برای هر نفر ملبغ 12 هزار تومان بود. گل آرایی برایشان تعریفی نداشت در حالیه هزینه گل آرای در هتل از 56 هزار تومان به بالا و با توجه به انتخاب گل بود، نورپردازی و موسیقی کمتر از یک میلیون هزینه داشت.
 
 
مسئول تشریفات باغی در غرب تهران گفت: هزینه غذا برای یک نفر از 15 هزار تومان تا 40 هزار تومان است. مابقی هزینه ها هم از نطر قیمت در سطح معمولی و یا حتی پایین بود. جمع کل هزینه ها در این باغ به 10 میلیون هم نمی رسید!
 
تالاری در تهرانسر هزینه غذا برای هر نفر را مبلغ27 هزار تومان اعلام کرد که شامل سه نوع نوشیدنی، سالاد، ژله و دسر بود، در صورتیکه در هتل هر کدام هزینه ای جداگانه داشت. هزینه گل آرایی در این تالار 150 هزار تومان بود درحالیکه در هتل این هزینه به میلیون می رسید. امکانات این تالار هزینه ازدواج را به حداقل رسانده بود.
 
بررسی ها نشان داد هزینه های میلیونی فقط برای یک شب مراسم ازدواج است! مبالغ میلیونی که عنوان شد بدون هزینه های خرید طلا، حلقه، لباس عروس، آرایشگاه عروس، ماشین و تزئین ماشین عروس بوده، حال با توجه به برآورد هزینه های گزاف ازدواج و تفاوت برگزاری این مراسم در مناطق مختلف آیا باز می توان گفت امکان ازدواج برای جوانان فراهم است؟ ازدواجی که یک شب مراسم و میهمان دارد، باید تا سال ها به پرداخت قسط و قرض بگذرد.
 
 
ترویج فرهنگ سازی برای ازدواج آسان
در این زمینه باید فرهنگ سازی و چاره اندیشی اساسی در این زمینه صورت گیرد. چرا فرهنگ جامعه ما به سمت و سویی رفته که باورها و ارزش های انسانی کمرنگ شده است. به چه علت است که  برخی جوانان این تصور غلط را دارند که اگر مراسم ازدواج ساده و کم هزینه ای داشته باشند از احترام اجتماعی شان کاسته می شود. باید خانواده و خود را تحت فشارهای مالی قرار دهند تا اقوام و دوستان از مراسم آنها رضایت خاطر داشته باشند. یعنی جوان امروزی حاضر می شود سالها آرامش خود و همسرش را در زندگی جدید برهم زند تا اقوام از مراسمی که وی برگزار کرده است راضی باشند.
 
این فرهنگ سازی و آموزش باید در ابتدا توسط خانواد ها سپس جوانان صورت گیرد تا شاید در آینده برای دیگران راهکارهای مناسبی ایجاد شود.
منبع : ایران خبر
 
برچسب ها: عروسی ، تجملات ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.