سد هراز اولویت سدهای در دست اجرای وزارت نیرو است.

سد هراز اولویت کار وزارت نیروبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به پیشرفت 20 درصدی سد هراز گفت: با ساخت سد هراز، آمل این سد به تنهایی بیش از ۱۴ درصد آب های سطحی مازندران را مهار خواهد کرد.

محمدابراهیم یخکشی افزود : کانال انتقال آب غرب مازندران از چالوس به سدهراز نیز در حال انجام است که این مهم نیز تاثیر زیادی در مهار آب های سطحی غرب استان خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش 26 درصدی اعتبارات سال 94 نسبت به سال گذشته گفت:سال گذشته اعتبار مصوب آن کم بود ولی با تلاش هایی که توسط نمایندگان مردم مازندران در مجلس صورت گرفته است با استفاده از سایر منابع مالی و ماده 180 تامین اعتبار شد.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با تاکید بر اینکه اعتبارات سد هراز به لحاظ حجم زیاد عملیات جوابگو نخواهد بود افزود : طرح فایناس مطرح است که کلیه مستندات و مدارک در دبیرخانه شورای اقتصاد می باشد تا پس از تصویب اقدام شود.

یخکشی با اشاره به انتخاب پیمانکار جدید سد هراز گفت : پیمانکاری جدید که از قوی ترین پیمانکاران سدساز کشور است و سابقه زیادی در سد سازی دارد انتخاب شد که به لطف الهی مشغول ایجاد کارگاه است .

وی با اشاره به اینکه تولید 25 مگاوات انرژی برق در ساخت سد هراز آمل پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: با بهره برداری از سد هراز آب حدود ۹۶ هزار هکتار زمین کشاورزی و آب شرب حدود یک میلیون نفر ازساکنان شهرستانهای آمل ، بابل ، محمودآباد ، فریدنکنار و بابلسر تامین خواهد شد.

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به مذاکره با پیمانکاران چینی برای احداث سد افزود: برای تسریع در کار سد هراز پیمانکاران چینی از طریق فاینانس در مراحل ساخت سد هراز که بزرگ ترین سدهای مخزنی کشور در شهرستان آمل است وارد مذاکره شدیم که پس از توافقات مشارکت خواهند کرد.

یخکشی با اشاره به اهمیت سد هراز گفت: وزارت نیرو ساخت و تکمیل این سد را در اولویت سدهای در دست ساخت خود قرار داده و در تلاش است با بهره گیری از روش های مناسب اعتبارات مورد نیاز آن را تأمین کند.

مدیر عامل آب منطقه ای مازندران درپایان گفت: راه های دسترسی جاده جایگزین هراز توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در دست اجرا می باشد و جاده چلاو هم جزو طرح های اولیه است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: سد ، هراز ، اولویت ، کار ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.