رشته میکروب شناسی جایگاه مناسبی ندارد

مشکلات رشته میکروب شناسی بیشتر شده است و این رشته از جایگاه مناسبی برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی سیف آبادی رئیس انجمن میکروب شناسی در افتتاحیه همایش میکروب شناسی با اشاره به مشکلات این رشته اظهار کرد: مشکلات این رشته بیشتر شده است و رشته میکروب شناسی از جایگاه مناسبی برخوردار نیست این مساله به خصوص در بعد مقاومت‌های میکروبی اساسی است. 
 
وی افزود: مشکلات رشته میکروب شناسی باعث شده تا پول و سلامتی بیماران در معرض خطر قرار بگیرد هنوز شاهد بخش نامه‌ای هستیم که از استخدام میکروب شناس در مراکز درمانی جلوگیری می‌کند و هنوز آزمایشگاه توسعه پیدا نکرده است. 
 
رئیس انجمن میکروب شناسی ادامه داد: جای استفاده از بسیاری از روش‌های مدرن و تکنیک‌های پیشرفته در رشته میکروب‌شناسی خالی است همچنین قطعنامه‌هایی که در همایشهای میکروب شناسی تصویب و به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی منعکس شده است مورد توجه این وزارت خانه قرار نگرفته است. 
 
در ادامه مراسم شجاعی دبیر علمی کنگره میکروب شناسی با اشاره به ارائه مباحث جدید انجمن میکروب شناسی اظهار کرد: در همایش امسال میکروب شناسی به موضوعات جدیدی چون میکروب شناسی آب و فاضلاب به دلیل مشکلات زیست محیطی که کشور ما با آن روبرو شده است پرداخته می‌شود همچنین بحث پزشکی نظامی نیز در این همایش بررسی می‌شود. 
 
وی افزود: از 1700 مقاله ارائه شده به همایش میکروب شناسی بیش از 700 مقاله درخواست سخنرانی داشته است 83 مقاله در زمینه نانو تکنولوژی در این همایش ارائه شد این تعداد مقاله پیشرفت‌های خوبی را در زمینه نانو تکنولوژی نشان می‌دهد بیشترین مقالات از دانشگاه آزاد به این همایش ارسال شد و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی وابسته به وزارت علوم و مراکز تحقیقاتی مقالاتی ارائه کردند. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار