رییس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد

رایزنی اتاق ایران با وزیر اقتصاد جهت دسترسی به حساب‌های بانکی

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مذاکره با وزیر اقتصاد جهت دسترسی به حساب های بانکی جهت اخذ مالیات گفت: باید ملزومات مورد نیاز قبل از اجرای این طرح توسط سازمان امور مالیاتی ایجاد شود تا راه بر کسانی که به صورت زیر زمینی و سیاه کار می‌کنند، بسته شود.

رایزنی اتاق ایران با وزیر اقتصاد جهت دسترسی به حساب‌های بانکیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جلال پور رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران در سومین همایش بین‌المللی توسعه تجارت و بازار محصولات ارگانیک گفت:اولویت اصلی اتاق ایران در شرایط ژسا تحریم توسعه فضای فعالیت بخش خصوصی و توانمند سازی و حضور پر رنگ آن در اقتصاد است.

وی افزود:دوران اقتصاد دولتی و اقتصاد وابسته به بودجه های نفتی به سر رسیده و وقت آن است تا اقتصاد متکی بر مردم و اقتصاد مقاومتی همراه با تدوین استرات‍ژی های راهبردی همراه شود.

وی با اشاره به این که شرایط کنونی اقتصاد مناسب نیست گفت:در 80 سال گذشته اقتصاد ما ب منابع نفتی متکی بود و ثروت متعلق به همه نسل ها که باید حفظ می شد بر باد رفتو با توجه به گرفتاری های به جا مانده از دوران های گذشته باید راه های نو و جدیدی در اقتصاد در پیش بگیریم.

به گفته جلالپور اگر اقتصاد ایران بخواهد به رشد بیش از  4 درصد برسد باید سرمایه گذاری های جدید در آن شکل بگیرد و طبق نظر کارشناسان به 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری در سال نیاز داریم که نگاهی به سال های گذشته نشان می دهد که توان جذب سرمایه گذاری خارجی خیلی زیاد نبوده است در حالیکه میانگین جذب سرمایه گذاری خارجی در دنیا نزدیک به دو هزار میلیارد دلار است.

وی افزود نگاهی به سرمایه گذاری های داخلی نیز ما را امیدوار نمیکند و در این راستا باید توجه خود را به ظرفیت های جدیدی که اشتغالزایی را در پی دارد معطوف کنیم.

جلالپور تصریح کرد:بخش کشاورزی ارگانیک می تواند ما را در این عرصه یاری کند و در اقتصاد پسا تحریم باید به این بخش توجه وی‍ژه شودچرا که هم سلامت جامعه را در پی خواهد داشت و هم با توجه به این بخش شاهد افزایش صادرات خواهیم بود.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ظرفیت های ایران در تولید محصولات ارگانیک گفت:با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب ایران ظرفیت های بسیاری برای تولید محصولات ارگانیک وجود دارد و در تولید انار و پسته و زعفران و خرما می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

جلالپور با تاکید بر این که برای حضور در بازار ارگانیک جهانی باید اطمینان مردم جذب شود گفت:انجمن ارگانیک ایان باید یک برند ملی را معرفی کند و بر آن نظارت داشته باشدو در این راستا امیدواریم در برنامه ششم توسعه نیز به غذای سالم توجه وی‍ژه شود.

رییس اتاق ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع اتاق بازرگانی در برابر اصلاح قانون مالیات که از سوی رییس جمهور ابلاغ شد،گفت: اتاق ایران با هر نوع شفاف سازی و هرنوع حضور جدی و شفاف فعالین بخش خصوصی در عرصه اقتصاد موافق است اما اجرای این طرح الزاماتی را می طلبد که در این خصوص پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به دولت ارائه دادیم و یک‌شنبه هفته آینده در این خصوص بیاینه صادر می‌کنیم. 

وی ادامه داد: قانون جامع مالیاتی نواقصی دارد و اگر تنها ورود به بانک‌ها به حساب مردم اتفاق بیفتد، این نواقص مشکلات جدی را ایجاد خواهد کرد.

رییس اتاق ایران تصریح کرد:  این نگرانی وجود دارد که حساب‌های زیر زمینی افزایش یابد به همین منظور باید ملزومات مورد نیاز قبل از اجرای این طرح توسط سازمان امور مالیاتی ایجاد شود تا راه بر کسانی که به صورت زیر زمینی و سیاه کار می‌کنند، بسته شود.

جلال پور اضافه کرد: در صورتی که بخشی که در روشنی است بیشتر دیده شود اما بخش که در تاریکی بوده دیده نشوند هیچ کمکی به توسعه اقتصاد و رقابت پذیری کشور نخواهد کرد.

این مقام مسئول در بخش بازرگانی با بیان اینکه این طرح هنوز آماده اجرا نیست تاکید کرد: در باره این موضوع،  به صورت مفصل با وزیر اقتصاد صحبت کردم و ایشان نیز تایید کرد که تا ابتدای سال 95 که قرار است این طرح اجرایی شود بقیه نیاز‌های آن توسط رئیس جمهور ابلاغ شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: چنانچه همه ملزومات با هم دیده شود، افرادی نمی‌توانند قانون را دور بزنند، ضمن اینکه در شفاف سازی، اصل بر این است که همه به صورت عادلانه در این مجموعه با هم کار کنند و شفاف سازی صورت گیرد؛ نه اینکه آن دسته از فعالان اقتصادی که در بخش روشن اقتصاد قرار گرفته‌اند، در وصول مالیات بیشتر دیده شوند و بخشی که در تاریکی قرار گرفته اند، اصلا دیده نشوند. این، کمکی به توسعه اقتصاد و رقابت پذیری و حاکم شدن فضای شفافیت نخواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار