نیمی از تولیدات علمی حوزه پزشکی مربوط به داروسازان است

بیش از نیمی از تولیدات علمی کشور در حوزه پزشکی مربوط به داروسازان است که جزئی از افتخارات جامعه فرهیخته داروسازی کشور محسوب می شود.

دکتر علی رزازان عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه داروسازان ایرانی علی رغم همه مشکلاتی که در تامین و انتقال ارز و مواد اولیه و دستگاه ها و تجهیزات کارخانجات داروسازی وجود داشته است،بیش از 95 درصد داروها را در داخل کشور تولید می کنند ؛ اظهار داشت :امسال چهاردهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان با عنوان نقش داروساز در نظام سلامت، در حالی برگزار می شود که صنعت داروسازی کشور تا آنجا پیش رفته است که ایران جزو چند کشور معدود در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژیک و نانوتکنولوژیک قرار دارد.

وی افزود :تولید داروهای نوترکیب برای بیماران خاص مثل ام اس و هپاتیت C و داروهای نسل جدید ضد سرطان مرهون تلاش های خستگی ناپذیر محققان داروساز این مرز و بوم است.

رزازان ادامه داد :هرچند که بیمه ها به دلیل کسری بودجه، دیون خود را به داروخانه ها با تاخیر می پرداختند اما هیچ گاه داروسازان خدمات رسانی به مردم را متوقف نکردند.

 
عضو هیات مدیره انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه  حدود 90 درصد داروسازان کشور در داروخانه ها مشغول فعالیت علمی و حرفه ای هستند خاطرنشان کرد :در نظام سلامت کشور داروسازان در دسترس ترین گروههای پزشکی و مشاورینی آگاه برای سلامت مردم هستند، پس قدردان داروسازان باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار