مشهد؛

جهان اسلام نیازمند توسعه فرهنگ منش و حکمت رضوی است

استاندار خراسان رضوی گفت: جهان اسلام نیازمند توسعه فرهنگ، منش و حکمت رضوی است زیرا با توجه به وجود ادیان و مذاهب مختلف این فرهنگ برخاسته از منش امام رضا(ع) موجب تقریب مذاهب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، در اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) ، با اشاره به اینکه ایران به عنوان کشوری اسلامی مزین به یاد و نام اهل بیت(ع) بوده است، اظهار کرد: قدوم هشتمین معصوم که از نسل حضرت محمد(ص) است، در پایتخت معنوی ایران قرار دارد از این رو مسوولان و متولیان این شهرستان و استان وظایف سنگینی را در اشاعه فرهنگ رضوی، سبک زندگی برخاسته از امام رضا(ع) برعهده دارند.

وی با بیان اینکه خداوند انسان را به عنوان خلیفه خود بر روی زمین خلق کرده تا با سیر صعودی به سمت معرفت الهی و حقیقت کمال دست یابد، افزود: این در حالی است که بشر برای طی مسیر کمال نیازمند راهنمایی و حمایت از صحف قرآن است زیرا این صحف ودیعه ای برای انسان به شمار می رود و پیامبرانی که دارای مقام عصمت هستند نیز راهنمایان بشر معرفی شده اند.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه همگرایی همه قوای علمی، پژوهشی و فرهنگی همه محبان امام رضا(ع) در ایران زمینه توسعه و ترویج این فرهنگ غنی را محقق می کند، گفت: برگزاری جشن های دهه کرامت و اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با حضور خادمان فرهنگی و نخبگان علمی که توفیق خدمت به ساحت نورانی امام هشتم را دارند نمادی برای اشاعه فرهنگ رضوی است.

رشیدیان با بیان اینکه ستاد ملی جشن های دهه کرامت با حمایت دولت تدبیر و امید و با حمایت ملت بیش از 400 هزار برنامه و فالیت های ادبی علمی و هنری را با محوریت فرهنگ رضوی برگزار کرد، ادامه داد:30 هزار فعالیت در دهه کرامت در استان خراسان رضوی برنامه ریزی و اجرایی شد، با این وجود آستان قدس رضوی با برنامه های متنوع نظیر طرح ارمغان رضوی(توزیع بسته های متبرکه) و انعکاس نور در فضای مجازی، زیر سایه خورشید در 250 نقطه کشور و 77 نقطه خارج از کشور شمیم خوش رضوی را در جهان اسلام پراکنده کرده است.

وی گفت: برگزاری جشن های رضوی دهه کرامت به صورت برون مرزی مرهون تلاش کسانی است که در حوزه علمی، فرهنگی و هنری برای توسعه و اشاعه فرهنگ رضوی از هیچگونه تلاشی فروگذار نبودند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سخن رهبر معظم انقلاب که فرموده اند: «اگر ملت اتحاد و همدلی نداشته باشند، توسعه و اقتدار امری غیرقابل تحقق است»، ابراز کرد: جهان اسلام نیازمند توسعه فرهنگ، منش و حکمت رضوی است زیرا با توجه به وجود ادیان و مذاهب مختلف این فرهنگ برخاسته از منش امام رضا(ع) موجب تقریب مذاهب می شود و پاسخی به نیازهای ذهن پرسشگر مسلمانان جهان اسلام است.

رشیدیان با اشاره به اینکه مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود، بر ضرورت توسعه فرهنگ رضوی اشاره کرد و یادآور شد: از این رو برگزاری جشنواره هایی نظیر سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) یکی از مطالباتی است که برای تحقق توسعه و اشاعه فرهنگ رضوی مطالبه می شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.