بهای جهانی نفت به پایین‌ترین سطح در 6.5 سال گذشته رسید

بهای جهانی نفت همچنان در مسیر نزولی قرار دارد و آینده روشنی پیش روی طلای سیاه به چشم نمی‌خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز؛ اعلام بانک مرکزی چین درباره لزوم حمایت اقتصادی از نهادهای مالی این کشور و ادامه روند استخراج بی‌رویه از چاه‌های نفتی موجب شد بهای جهانی طلای سیاه به پایین‌ترین سطح در 6.5 سال گذشته برسد.

بازار بورس‌های آسیایی روز چهارشنبه را با نگرانی شدید سرمایه‌گذاران آغاز کرد. سرمایه‌گذاران مطمئن نیستند کاهش نرخ سود بانکی در چین بتواند کمکی به بهبود اقتصاد تضعیف شده این کشور کند و در این صورت بدون شک بازار بورس‌های آسیایی نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. 
در چین سطح فروش خودرو برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت و صنعت این کشور را با چالش جدی مواجه کرد.  ادامه این روند دیگر بخش‌های تولیدی چین را نیز درگیر خود خواهد کرد.


بهای جهانی نفت در معاملات امروز نیویورک اندکی افزایش یافت؛ اما کارشناسان آن را موقتی و ناپایدار توصیف کرده‌اند. بهای نفت خام دریای شمال – برنت – با 13 سنت افزایش به 43 دلار و 34 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا – وست تگزاس اینترمیدییت – نیز با افزایش 20 سنتی، 39 دلار و 51 سنت در هر بشکه معامله شد.

خریداران نفت در انتظار لغو تحریم‌های ایران و افزوده شدن تولیدات نفتی این کشور به بازارهای جهانی هستند. به نظر نمی‌رسد در این شرایط بهای این ماده سوختی افزایش یابد و حتی ممکن است کمتر از سطح فعلی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار