تعداد شرکتهای تولید کننده داروهای خاص در کشور به عدد 4 رسید

تعداد شرکتهای تولید کننده داروهای خاص در کشور به عدد 4 رسید و ظرفیت تولید داروهای خاص در کشور به نسبت سال های گذشته از وضعیت مطلوب و با کیفیت تری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو گفت: این شرکت اولین شرکت  تولید داروهای خاص در کشور نیست اما از سابقه طولانی برخوردار است.تعداد شرکتهای تولید کننده داروهای خاص در کشور به عدد 4 رسید و ظرفیت تولید داروهای خاص در کشور به نسبت سال های گذشته از وضعیت مطلوب و با کیفیت تری برخوردار است، زیرا در حال حاضر ما 1000 بیمار مبتلا به ام اس تحت درمان داریم که میزان داروی تولیدی در شرکت های داروسازی داخل جوابگوی نیاز این بیماران به دارو هست.

 رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص تمایل بیماران ام اس به مصرف داروهای تولید داخل افزود: بیماران ام اس تحت درمان به داروهای تولید داخل اعتماد دارند و روند مصرف داروهای تولید داخل به نسبت نمونه های خارجی آن رو به افزایش است و 84 درصد این بیماران از داروهای تولید داخل استفاده می‌کنند که این خود افزایش اعتماد بیماران و کیفیت داروها را نشان می‌دهد. 
 
وی ادامه داد: با افتتاح این خط تولید داروهای خاص که تحت شرایط خاص در محیط ایزوله و محافظتهای پرسنل بایستی تولید شوند، نیز می‌توان تولید کرد، این خط تولید برای شروع داروی دیفوزل را برای بیماران ام اس به شکل کپسول خوراکی تولید و در مهرماه امسال به بازار عرضه می‌کند.

 تولید سالانه داروهای خاص در کشور
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تولید داروهای خاص در کشور میزان کمی نیست و به طور میانگین در سال بین 30 تا 50 داروی خاص توسط شرکتهای داروسازی داخل کشور به بازار عرضه می‌شود که برخی از این داروها تا 100 میلیون دلار صرفه اقتصادی دارد.

وی همچنین ادامه داد: هفته‌ی دیگر افتتاح خط تولید داروی دیگری را در پیش رو داریم که بیماران آن مانند مبتلا به بیماری سرطان که با داروهای تزریقی درمان نمی‌شوند و نیاز به این داروی خوراکی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار