احتمال پیوستن 17 جوان ناپدید شده هندی به داعش قوت گرفت

آژانس اطلاعاتی هند اعلام کرد 17 جوان ناپدید شده این کشور احتمالا به داعش ملحق شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از وان ایندیا؛ ماجرای ناپدید شدن 17 جوان هندی در روزهای اخیر برای مردم این کشور به یک معمای بزرگ تبدیل شده است. آژانس اطلاعاتی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد شواهدی به دست آورده است که نشان می‌دهد این جوانان به گروه تروریستی داعش ملحق شده‌اند.

مقامات امنیتی هند اعلام کردند پیوستن این جوانان به گروه‌های تروریستی قطعی است؛ اما هنوز مشخص نیست آنها برای داعش به میدان جنگ می‌روند یا عضو دیگر گروه‌های تروریستی مانند جبه النصره شده‌اند.

استقبال جوانان هندی از پیوستن به گروه تروریستی داعش، مقامات این کشور را با نگرانی‌های جدی مواجه کرده است. دست‌کم ده‌ها نفر از اتباع هندی برای پیوستن به داعش راهی سوریه و عراق شده‌اند. پلیس هند به تازگی 20 نیروی داوطلب را پیش از پیوستن به داعش دستگیر کرد.

بازجویی پلیس از خانواده این 17 جوان نشان داد، آنها این اواخر تفکراتی افراطی داشته و نسبت به مبارزه در کنار تروریست‌ها ابراز تمایل کرده بودند؛ هرچند هیچ کدام پیش از این سابقه عضویت در گروه‌های سیاسی و یا تروریستی را نداشتند.

یکی از جوانان هندی که به داعش ملحق شده بود پس از چند ماه به کشورش بازگشت و فاش کرد، این گروه تروریستی قصد انجام عملیات خرابکارانه در هند دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار