مقدم: بنیانگذار فوتبال ساحلی گزینه سرمربی‌گری تیم ملی ایران

سرمربی ایرانی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی لبنان گفت: تیم ملی فوتبال ساحلی نیاز به خون تازه در کادر فنی دارد و روند رو به رشد فوتبال ساحلی در سراشیبی است.

کریم مقدم سرمربی ایرانی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی لبنان در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بعد از سه و سال و نیم همکاری به عنوان سرمربی فوتبال ساحلی لبنان به علت عدم حمایت فدراسیون فوتبال این کشور قطع همکاری کرده‌ام.

کریم مقدم همچنین اضافه کرد: در طول این سال‌ها که در لبنان مربی‌گری کردم سختی‌های فراوانی  کشیدم، و توانستم تیم ملی لبنان را جز 4 تیم برتر آسیا قرار دهم و اعتبار فوتبال ساحلی در لبنان در آسیا و جهان را بالا ببرم، در حالی که هنوز یک ورزشگاه مختص فوتبال ساحلی و لیگ فوتبال ساحلی ندارند و من بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی را از میان بازیکنان فوتبال و فوتسال انتخاب می‌کردم و هفته‌ای یک یا دو روز آنها را در اختیار داشتم و با تیم ملی لبنان در انتخابی جام جهانی، بعد از ایران پرستاره چهارم شدم و در جام بین‌المللی شرم الشیخ مصر قهرمان شده‌ایم.

مقدم افزود: انگیزه من از رفتن به لبنان پول نبود، زمانی که سرمربی لبنان شدم سابقه سرمربی‌گری نداشتم مبلغ قرارداد سال اولم بسیار ناچیز بود اما بعد از 4 ماه و کسب عنوان چهارمی آسیا، مبلغ قراردادم بسیار خوب شد. اگر دنبال پول بودم از کشور کویت پیشنهاد مالی خیلی بالایی داشتم. هدف من از حضور در لبنان نشان دادن توانایی‌هایم بود که می‌توانم با بازیکنان کم‌تجربه و گمنام هم مقام قهرمانی کسب کنم.

بنیانگذار فوتبال ساحلی ایران درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی 2015 پرتغال هم اضافه کرد: تیم ملی ایران نیاز به خون تازه دارد و روند رو به رشد تیم ملی فوتبال ساحلی کند شده است. مارکو اکتاویو را سال 2007 خود من به ایران آورده‌ام و مربی بسیار خوب و البته کارنامه‌داری است. اما نتایج تیم ملی از سال 2013 که قهرمان بین‌ قاره‌ای شدیم رو به جلو نیست.

مدرس ایرانی فوتبال ساحلی فیفا همچنین گفت: کریم مقدم دنبال پست و مقام نیست و اگر انتقادی هم می‌کند از روز دلسوزی است، با مقایسه تیم‌های هایتی و روسیه با ایران به این نتیجه خواهم رسید که تیم ملی ایران روند رو به رشد ندارد.

هایتی در سال 2011 فوتبال ساحلی خود را شروع کرد، سال 2013 چهارم جهان شد و سال 2015 نایب قهرمان جام جهانی شد و یا تیم ملی روسیه که از سال 2008 به بعد ابرقدرت جهان می‌شود در حالی که تیم ایران دقیقا بر عکس عمل کرد و روند سقوطی دارد. ایران سال 2013 قهرمان بین قاره‌ای می‌شود سال 2015 در انتخابی جام جهانی سوم می‌شود و در رقابت های جهانی ششم! آیا این روند صعودی هست؟

مربی سابق تیم ملی ساحلی ایران خاطرنشان کرد: فوتبال ساحلی ایران جایگاهی خوب در جهان دارد و بعد از کشور سوئیس صاحب بهترین لیگ فوتبال ساحلی بوده و در رده‌های جوانان و نوجوانان دارای لیگ است و الگو بسیاری از کشورها به شمار می آید. اما آیا ششم شدن در جهان جایگاه تیم ایران است؟

کریم مقدم همچنین درباره عملکرد دپارتمان ساحلی گفت: دپارتمان ساحلی زحمات بسیار زیادی برای فوتبال ساحلی انجام داده است و تیم ملی را خیلی خوب حمایت کرده و همه امکانات را برای موفقیت تیم مارکو اکتاویو را مهیا کرده است. اما آیا نتایج مناسب را هم کسب کرده است؟ 

جدا از بدشانسی‌ها و اتفاقات که جزئی از ورزش است، چرا یکبار به نتایج تیم ملی در دو دور قبلی جهانی توجه نمی‌کنیم؟ ایران سال 2013 با خوش‌شانسی و تفاضل گل و باخت به اوکراین صعود کرد و در مرحله یک هشتم باخت و حذف شد، امسال هم بعد از صعود به جمع هشت تیم برتر، همه شاهد بودیم مارکو نتوانست تاکتیک‌ هایتی را خنثی کند و 4 گل یکنواخت خورد و حذف شد. با این نتایج نباید در رأس تیم ملی تغییر داشته باشیم؟

کریم مقدم مربی سابق تیم ملی ایران درباره پشنهاد سرمربی‌گری تیم ملی ساحلی هم گفت: امیدوارم مارکو در سمت سرمربی‌ تیم ملی ایران ابقاء شود و اما با نگاه متفاوت‌تر از گذشته به فوتبال ساحلی ایران. مارکو برزیلی جدا از همه خصوصیات خوب خود، مربی لجبازی هست و به حرف منتقدان اهمیت نمی‌دهد، حتی اگر منصفانه باشد.

کریم مقدم در ادامه گفت: همه مربیان دوست دارند در تیم ملی کشورشان خدمت کنند، امیدوارم روزی سرمربی تیم ملی شوم که تأثیرگذار باشم. در حال حاضر پیشنهاداتی از چند کشور و تیم‌های لیگ برتری ایران دارم که فعلا به آنها پاسخ نداده‌ام و آینده همه چیز را روشن خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.