قزوین؛

تصویب سرمایه گذاری خارجی دفع پسماند درقزوین

سرمایه گذاری 65 میلیون یورویی یک شرکت سویسی - ایتالیایی در زمینه امحاء بهداشتی پسماند، در قزوین تصویب و وارد مرحله اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مدیر کل اقتصاد و دارایی استان جذب سرمایه گزاران خارجی را از اولویت های استان دانست و گفت: انتقال آب سد طالقان و سد نهب هم با سرمایه گذاری 7 هزار میلیارد ریالی توسط یک سرمایه گذار سوئیسی نیز در دست مذاکره و برآورد است.

قاسمی با بیان اینکه در احداث هتل در استان هم کشور های مختلفی با قزوین وارد مذاکره شده اند گفت: برای تاسیس هتل 5 ستاره در بوستان بارجین با یک سرمایه گذار اماراتی به نتیجه رسیده ایم.

رییس خزانه اقتصاد و دارایی هم گفت: میزان پرداخت اعتبارات هزینه ای سال 93 معادل 910 میلیارد ریال بوده که این مقدار در سال جاری با 24 درصد رشد، به هزار و 130 میلیارد ريال افزایش یافته است.

بهنامی فر میزان رقم پرداختی حقوق کارکنان رسمی و پیمانی استان در سال جاری را 620 میلیارد ريال اعلام کرد که نسبت به سال قبل 37 درصد رشد داشته است.

وی اعتبارات مصوب تملک دارایی های سرمايه اي سال 94 را هم 880 میلیارد ريال دانست که 33 درصد رشد نشان می دهد.

همچنین درآمدهای عمومی مصوب استان در سال جاری بيش از 10 هزار میلیارد ريال است که نسبت به سال قبل 44 درصد افزایش یافته است.

استان قزوين با سهم 1/37 درصدی در توليد ناخالص داخلي كشور، 4/4 درصد از مجموع رقم جذب سرمايه خارجي كشور  را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر 17 کشور در استان سرمایه گذاری دارند که شامل 45 طرح با اشتغالزایی 4 هزار و 500 نفر است.انتهای پیام/

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.