جان کربی: جنگ با داعش چندین سال به طول می انجامد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ترکیه وارد ائتلاف ضد داعش شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین گزارش داد: جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آمریکا و ترکیه در مورد استفاده از پایگاه نظامی این کشور و ورود ترکیه به جمع ائتلاف ضد داعش به توافق رسیده اند. وی تاکید کرد توافق دو طرف، چیزی به جز در این چارچوب نبوده است.
وی افزود: جنگ با داعش بر اساس تحولات میدانی و با نگاه به واقعیتهای موجود چندین سال به طول می انجامد.
جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: موضع صریح باراک اوباما، رئیس جمهور و جان کری، وزیر خارجه آمریکا این است که تغییر نظام سوریه از طریق نظامی امکان پذیر نیست.
وی افزود: حرکت به سوی تغییر سیاسی در سوریه و ضربات هوایی ائتلاف که فقط ضد داعش صورت می گیرد دو موضوع کاملا متفاوت هستند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: آمریکا ورود نظام بشار اسد و ارتش آن به ائتلاف بین المللی ضد داعش را نمی پذیرد.
کربی گفت: توافق با ایران یک توافق خوب است و از دستیابی ایران به توانایی های اتمی جلوگیری می کند، تحت پروتکل الحاقی تعهدات زیادی را ایجاد می کند و آنچه را که ایران باید به آنها پایبند باشد، تضمین می کند. اگر شما این توافق را بر اساس مزیت های آن بررسی کنید به این نتیجه می رسید که از منافع ملی ما حمایت می کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
اینجوری که از این آقای اتو کشیده دستگیر ما شد آمریکا گهگاهی بیابون ها رو بمباران میکنه حداکثر دوتا داعشی میمرن بعد میخوان برای معترضان سوری سلاح بفرستن اون سلاح ها میوفته تو دست داعش بعد احتمالا مگن اشتباه دادیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر 19 ساله
۰۰:۵۴ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
جان کربی؟
آخرین اخبار