سمنان؛

کشاورزی در کشور باید با رویکردی سازگار با محیط زیست توسعه پیدا کند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توسعه کشاورزی سازگار با محیط زیست از سیاستهای دولت است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به سمنان و در دیدار با نماینده ولی فقیه استان گفت: هر روستایی قبل از مسائل کاشت، داشت و برداشت باید در قدم اول به حفظ منابع خاک و آب اقدام کند که این نگاه در کشاورزی سنتی کشور نیز وجود داشته است.

ابتکارادامه داد: دولت یازدهم، بر طرحهای کشاورزی با مشارکت و آگاهی کشاورزان در مسایل زیست محیطی، اصلاح الگوی کشاورزی، استفاده کمتر از سموم و کودهای شیمیایی و ... تاکید دارد.

وی از تعامل مطلوب سازمان حفاظت محیط زیست با صنایع و معادن خبر داد و افزود: در دوره رشد و توسعه صنایع و معادن، این بخش باید سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشد.ابتکار نظارت بیشتر بر صنایع را یکی از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست عنوان و خاطرنشان کرد: به دنبال فراهم کردن تسهیلات برای صنایعی هستیم که تعهدات زیست محیطی خود را رعایت می کنند و هدف از تمام این برنامه ها، تقویت سازگاری بیشتری صنایع با محیط زیست است .

وی با اشاره به اهداف دولت تدبیر و امید، گفت: دکتر روحانی از ابتدا دولت خود را دولت محیط زیست عنوان کردند و این دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با مسائلی همچون افت سفره های آب زیرزمینی، مشکلات متعدد در بهره برداری مفرط از خاک و مراتع، خشک شدن دریاچه ها و رودخانه ها و لطمه های مهم به محیط زیست روبرو بود.

ابتکار با اشاره به توجه جدی دولت یازدهم به مسائل زیست محیطی، تاکید کرد: حل برخی مسائلی که دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست با آن مواجه بود، آسان نبود، ولی دولت یازدهم در حفظ محیط زیست موفقیتهای موثر داشته است.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با جدیت به دنبال حل مسائل و مشکلات مربوط به محیط زیست است. رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به شرایط استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: این استان با داشتن مناطق ویژه زیستی و برنامه توسعه صنعتی و معدنی، باید اجرای برنامه های مطالعه شده در زمینه حفظ محیط زیست را نیز در دستور کار قراردهد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.