جنگ دشمنان دیرینه‌ فوتسال بر سر غنایم

در مهمترین دیدار هفته هفتم لیگ فوتسال، دو دشمن دیرینه به مصاف هم می‌روند تا برسر تقسیم غنایم بجنگند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فو‌تسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته هفتم لیگ برتر فو‌تسال در حالی جمعه آغاز می‌شود که شمسایی همراه با تیم صدر نشینش به مصاف دبیر‌ی ای می‌رود که در سایه این تیم برای نخستین‌بار به طعم شیرین قهرمانی به عنوان سر‌مربی- باز‌یکن را چشید اما تبریزی‌ها پس از خروج شمسا‌یی از تیم روز خوش ندیدند و با حاشیه روبه‌رو بودند. 
 
تأسیسات دریایی تهران_ دبیری تبریز 
 
یاران وحید شمسا‌یی، به منظور برگزاری رقابت هفته هفتم لیگ، در سالن هند‌بال تهران تیم دبیری را میزبانی  می‌کنند تا با کسب امتیاز کامل فاصله خود را با رقبا بیشتر کنند و با حاشیه امنیت خوبی به‌ کار خود ادامه دهند.

شمسا‌یی که در سال نخست حضورش در این تیم برنامه‌ای دو ساله را برای کسب قهرمانی ارائه داده بود، اما حالا یک قهرمانی کشوری و قهرمانی آسیا‌یی را در کارنامه تأسیسات به ثبت رسانده، با توجه به عملکرد تیم،  در نظر دارد دومین قهرمانی پیاپی خود را در این تیم کسب کند به همین منظور رقیب قدرتمندی برای نماینده تبریز خواهد بود. 
 
اما دبیری دست خالی به تهران نمی‌آید. تبریزی‌ها که با 4 تیم دیگر هم امتیاز هستند، برای فاصله گرفتن با رقبا به امتیاز کامل بازی تهران نیاز دارند و برد خانگی هفته گذشته انگیزه زیادی برای این تیم است تا نوار پیروزی‌های خود را ادامه دهند. از سوی دیگر با وجود ارتباط ظاهری خوب، سر‌مربی تأسیسات دریایی و مدیران دبیری، دو تیم تشنه پیروزی در این دیدار هستند،  این ارتباط ایهام دار از جر‌یاناتی که تاکنون دیده و شنیده‌ایم، قابل برداشت است. هر دو تیم با نتیجه مشابه 4-3 در هفته گذشته پیروزی بازیهای خود بوده‌اند تا تأسیسات دریایی با 16 امتیاز صدرنشین لیگ و دبیری با 10 امتیاز به جایگاه چهارم جدول تکیه بزند. 
 
میثاق تهران_شرکت حفاری اهواز 
 
باز‌یکن اهواز‌ی به تهران می‌آیند تا با جدایی از هوای گرم و نفس‌گیر شهرشان نفس تازه‌ای بکشند و به دور ازفشار‌های جوی رقابتی مطلوب را با میثاق داشته باشند.

حفاری که همیشه با بازیهای فنی و چشم نو‌از خود از هفته‌های ابتدایی یکی از مدعیان لیگ بوده امسال اما آغاز دیگری داشت تا با کسب 8 امتیاز، هفتم جدول قرار گیرد البته مسئولان این تیم نتایج ضعیف را به کادر فنی و تغییرات بوجو‌د آمده در آن مربوط نمی‌دانند تا نوک پیکان وضعیت نامساعد‌‌ جوی را هدف گیرد و این موضوع را دلیل اصلی نتایج تیم‌ نشان دهد. البته حفاری به همراه حسن‌زاده به جز شرایط جوی تهران بازی سختی برابر میثا‌قی دارد که آغاز خوبی در لیگ داشته است.

شاگردان لک با تنها یک هفته تمرین و بدون دریافت و‌جهی از مطالبات سال گذشته و سال جاری بازیهای خوبی را به نمایش گذاشتند تا با 10 امتیاز و کنار دیگر تیم‌های مدعی در جایگاه ششم جدول قرار گیرد. میثاق که ادعا کرده امتیاز رقابت هفته گذشته را به دلیل نقض قانون توسط داور از دست داده و بر‌همین اساس شکایت خود را به مسئولان اعلام کرده برای از دست نرفتن بهترین موقعیت خود به منظور صعود در جدول تنها به کسب امتیاز کامل چشم دوخته تا بار دیگر سکو‌نشین جدول باشد. 
 
کاشی نیلو اصفهان_فرش آرا مشهد 
 
قعر‌نشینان جدول رده بندی در اصفهان به مصاف هم می‌روند، این در حالی است که حضور کاشی در این جایگاه با توجه به تازه وارد بودن و کم تجربگی‌اش منطقی به نظر می‌رسد اما قعر‌نشینی فرش آرا، تیمی که همیشه قبل از آغاز فصل طی اظهارات مسئولان نیمه بالای جدول را هدف قرار می‌دادند،  جای سؤال دارد.

 جدایی یکباره بها‌دری، احمدی، و سار‌انی که جز‌ء خوبان این تیم مشهدی بودند هم دلیل محکمی برای این نتایج است. البته اضافه نشدن یک مربی به کادر فنی فرش آرا نوید روزهای خوب را می‌دهد تا این تیم از قعر جدول نجات پیدا کند.

این تیم با کسب 3 امتیاز در جایگاه چهاردهم لیگ قرار دارد. کاشی نیلو میزبان رقابت هفته هفتم که تجربه حضور در جمع برتری‌ها را ندارد و قبل از آغاز لیگ نیز صحبت از فروش امتیازش بود با 4 امتیاز در جایگاه سیزدهم  است، البته با وجود به بحث فروش امتیاز این تیم و شروع دیر تمرینات این جایگاه دور از انتظار نبوده اما در این میان نمی‌دانیم ادعای سر‌مربی تیم برای حضور در نیمه بالایی جدول، هنوز برقرار است یا نه؟ 
 
فردوسی مشهد_ شهروند‌ساری 
 
نماینده دوم مشهد در لیگ برتر میزبان ساروی‌ها می‌ شود تا نظاره‌گر رویارویی دو تیم فردوسی و شهروند باشیم. 

فردوسی که حالا دومین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند با دست پر و با اهدافی منطقی‌تر از فصل گذشته  پا به میدان نگذاشته تا در صورت پیشبرد برنامه‌هایش پس از حواشی که در فصل نقل و انتقالات با دست و پنجه نرم کرد، جایگاهی مناسب را کسب کند البته ایستادن در جایگاه دهم جدول با کسب امتیاز تصویرگر تیمی قدرتمند نیست اما با مشکلات درون استانی فردوسی‌ها شاید این جایگاه در حال حاضر برای کادر فنی باشد.

در سوی دیگر میدان تیم بی صدای ابطهی قرار داد. این تیم که سال جدید را برعکس فصل نقل و انتقالات در سکوت آغاز کرده و با 8 امتیاز در رده 8 جدول قرار گرفته، راهی مشهد می‌شود تا با توجه به نزدیکی امتیازها پیروز باشد و از حریفان فاصله گیرد.

البته ایستادن ساروی‌ها در رده هشتم به لطف تیم‌هایی از قبیل فرش ‌‌آرا، فردوسی و منصوری بوده که با کسب نتایج ضعیف در فصل جدید پله تیم ساری نشده‌اند تا خطر از کنار گوش این تیم بگذرند. البته رقابت‌های هفته‌های آینده تیم‌های نام برده تأثیر به سزایی در تغییر جایگاه شهروند ساری خواهد داشت. 
 

جنگ دشمنان دیرینه‌ فوتسال بر سر غنایم

مس سونگون- آذرخش بندرعباس 
 
 پنجمین دیدار هفته مربوط به رویارویی متمول ترین تیم لیگ و یکی دیگر از بی پول های فصل می شود تا در این دیدار شاهد نتیجه جنگ بین مدیریت امکانات خوب مس سونگون و شرایط نامساعد امکاناتی آذرخش باشیم. 
 
آذرخش که با توجه به اظهارات سرمربی تیم بیش از کم تجربگی از بی پولی صدمه دیده در غیر این صورت باگذشت 2 هفته به شرایط لیگ برتر هماهنگ می شد، بدون تغییر در شرایط و به امید کسب امتیاز راهی تبریز می شود تا شاید بتواند با حفظ فاصله خود را قعر جدول در لیگ ماندگار شود، البته به طور حتم کار این تیم برابر شاگردان  افضل دشوار خواهد بود، تیمی که مربی همیشه مدعی دارد و از ابتدا برای گرفتن جام بسته شده و هزینه میلیاردی روی دست مسئولان گذاشته، در خانه خود مقابل آذرخش کوتاه نمی‌آید از سوی دیگر باخت افضل مقابل تیم و دشمنان قدیم خود مزیدی بر علت شده تا مربی اصفهانی تنها به دنبال امتیاز کامل باشد و انتقام باخت هفته گذشته را نیز از نماینده بندرعباس بگیرد، مس با 10 امتیاز در رده پنجم و آذرخش با 6 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار گرفته‌اند. 
 
شهید منصوری قرچک- گیتی پسند اصفهان 
 
در مهمترین دیدار هفته، دشمنان و رقبای دیرینه فوتسال ایران به مصاف هم می روند تا بر سر تقسیم غنایم بجنگند با توجه به اختلافات خوراکچی با قرچکی ها و حضور این مربی در تیم گیتی پسند جذابیت های رقابت دو چندان می شود، البته منصوری که امسال حال و روز خوشی ندارد، رقیب پرقدرتی برای گیتی پسند نخواهد بود، شاید تغییر استخوان بندی تیم قرچکی دست و پای داورزنی را بسته باشد تا قادر به ادامه راه لک در این تیم نباشد زیرا بسیاری از فوتسالی ها معتقدند داورزنی تیم لک را تنها سرپرستی می کرد که این نظر امسال تا حدودی به اثبات رسیده است. 
 
در سوی دیگر میدان خوراکچی این هفته با ذهن راحت تری به مصاف رقیب می رود، زیرا هفته گذشته پیروزی ارزشمندی را کسب کرد تا از فشار مدیران تیم کاسته شود اما مهره های نامی و بازی ساز این تیم نقش پررنگ تری نسبت به کادر فنی و سرمربی دارند زیرا تاکنون همین ترکیب چتر نجات خوراکچی در اصفهان شده است. حال باید دید مصاف این دو تیم در حضور هواداران  متعصب و همیشه در صحنه قرچکی به سود  کدام تیم پایان می پذیرد. 
 
در حال حاضر گیتی پسند با 10 امتیاز به پله سوم تکیه کرده و منصوری با 18 امتیاز در رده نهم قرار دارد. 
 
یاسین پیشرو قم- مقاومت البرز 
 
قم، میزبان رقابت پایانی هفته هفتم است تا دو تیم یاسین پیشرو و مقاومت به مصاف هم روند نماینده قم که با نام جدید اولین حضور خود در لیگ را تجربه می کند تاکنون با تکیه بر مدیریت منطقی و امکانات ایده آل توانسته پس از دریایی ها و با کسب 12 امتیاز به پله دوم جدول برسد البته هیچ گاه نباید چشم بر مهارت تکنیکی بازیکنان قمی بست، اما شرایط مطلوب روزهای خوبی را برابر قمی قرار داد تا این تیم از سد حریفان خود بگذرد شاید این هفته رویارویی با مقاومت پر از مشکل و حاشیه، گام راحتی برای یاسین پیشرو باشد، اما شاگردان فلاح که همیشه غیر قابل پیش بینی ظاهر شده‌اند، می توانند برابر حریف ایستادگی کنند تا با کسب امتیاز کامل بازی شرایط خود در جدول را بهبود بخشد، مقاومت با کسب 5 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفته و در صورت ادامه این روند امکان رویارویی‌اش با شرایط فصل گذشته وجود دارد تا وضعیت بقای این تیم در جمع برتری‌ها به دقیقه 90 کشیده شود. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار