قزوین؛

افتتاح سالن مانیتورینگ فناوری اطلاعات منطقه شمال غرب کشور

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سالن مونیتورینگ فناوری اطلاعات منطقه شمال غرب کشور در قزوین افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ این سالن با هدف نظارت مستمر بر نحوه ارائه سرویس های خدماتی ، امکان مرور و تحلیل وضعیت ارائه سرویس ها در بازده های زمانی متفاوت ؛ نظارت بر رعایت حقوق مشترکین و همچنین کشف سریع تخلفات  با یک میلیارد و پانصد و شصت میلیون ریال راه اندازی شد.

واعظی وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات در این مراسم به زیر ساخت های  ارتباطی استان قزوین در بخشهای  مختلف ارتباطی اشاره کرد و گفت: استان قزوین می تواند معین استان تهران باشد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه توجه به مناطق محروم  و روستاهای دور افتاده را از مهمترین سیاستهای دولت عنوان کرد و افزود: هم اکنون روستاهای بالای 20  خانوار استان قزوین دارای خدمات اینترنت هستند.

واعظی توسعه دفاتر ای سی تی در روستاها را از مهمترین سیاستهای وزارت ارتباطات  عنوان کرد و افزود: با توسعه این دفاتر زمینه  خدمت رسانی بهتر به مردم در روستاها فراهم می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت در طول یک سال گذشته استان قزوین در تمامی شاخصه ها  رشد چشمگیری داشته به  طوری که سال گذشته هزار و 170 میلیارد ریال در آن  سرمایه گذاری شده است و در سال جاری هم هزار و 80 میلیارد ریال در استان قزوین دربخش توسعه خدمات ارتباطی هزینه خواهد شد.

دکتر واعظی همچنین از افتتاح و راه اندازی سیستم دیتا سنتر استان تا دهه فجر امسال خبر داد . 
عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی کشور هم با اشاره به راه اندازی سالن موتورینیگ در قزوین گفت: سطح پوشش شبکه های ارتباطی  کشور از 32 درصد به 57 درصد افزایش یافته است .
 
همچنین در شورای اداری استان ضمن قدردانی از خدمات جاوید ی  مدیر تنظبم مقرررات و  ارتباطات رادیویی شمالغرب کشور ،  آقای رضایی نیک به عنوان اولین مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اسان قزوین معرفی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین  گفت: برنامه‌ریزیهای دولت بگونه ای است که تا پایان سال آینده رشد اقتصادی کشور به 8 درصد برسد.

محمود واعظی افزود: ابتدای دولت یازدهم، کشور با رشد منفی اقتصادی مواجه بود ولی امروز به رشد 3 درصد رسیده‌ایم وتلاش دولت بر این است با برنامه ریزی این میزان به 8 درصد افزایش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره فعالیتهای این وزارتخانه در استان قزوین هم گفت: پارسال 
33 میلیارد تومان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات  استان قزوین هزینه شد که  15 میلیارد تومان آن برای تقویت و توسعه فیبر نوری است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.