استقبال شورای امنیت از توافق صلح در سودان جنوبی

شورای امنیت سازمان ملل از امضای توافقنامه صلح در سودان جنوبی استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه از امضای توافقنامه صلح در سودان جنوبی که با هدف پایان جنگ 20 ماهه این کشور انجام شد، استقبال کرد.

شورای امنیت همچنین اذعان کرد این توافق، نخستین گام برای پایان دادن به اوضاع وخیم سیاسی و اقتصادی در این کشور است. بیانیه شورای امنیت در حالی منتشر می شود که ارتش سودان جنوبی و شورشیان، هفته گذشته یک دیگر را به انجام حملاتی متهم کردند؛ حملاتی که توافق صلح شکننده در این کشور را تضعیف می کند. دیپلماتهای شورای امنیت اعلام کرده اند آماده بررسی پیش نویسی برای اعمال تحریمهای تسلیحاتی در صورت شکست توافقنامه صلح در سودان جنوبی هستند. 

سودان جنوبی از دسامبر 2013 (آذر 92) وارد جنگی داخلی شده است. این کشور شاهد درگیری هایی میان نیروهای سالوا کر، رئیس جمهور سودان جنوبی و شورشیان هم پیمان معاون سابق وی "ریک مچار" است. این درگیری ها زمانی آغاز شد که سالوا کر، رئیس جمهور این کشور آفریقایی، ریک مچار، معاون سابق خود را به تلاش برای کودتا متهم کرد. این درگیری ها سبب ایجاد جنگ هایی میان قبیله دینکا (قبیله سالوا کر) و قبیله نویر(قبیله ریک مچار) شده است. درگیری های سودان جنوبی تا کنون هزاران کشته و بیش از 2.2 میلیون آواره برجای گذاشته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار