لرستان؛

توسعه لرستان با فرصت های مطلوب ظرفیت گردشگری

معاون ا جرایی رئیس جمهوری گفت: لرستان دارای ظرفیت های گرشگری مطلوب و منحصر به فردی بوده که این ظرفیت ها فرصت مطلوبی برای توسعه استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛شریعتمداری افزود: یکی از پتانسیل‌های مطلوب برای توسعه لرستان، وجود ظرفیت‌های گردشگری بسیار بوده که گل سرسبد آنها قلعه فلک الافلاک است.

وی گفت: آثار تاریخی فراوان در کنار قلعه فلک الافلاک ، چشمه سارهای زیبا، جنگل های فراوان و آثار فرهنگی بسیار می تواند لرستان را به مقصد گردشگران تبدیل کند.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساختهای مورد نیاز در راستای جذب گردشگران افزود: توسعه ظرفیت های فرودگاهی گام موثری در جهت توسعه لرستان است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: علیرغم اینکه دولت دو هزار میلیاد ریال برای تکمیل چهار خطه‌های استان به سند بودجه لرستان بدهکار است اما روند ساخت و ساز در محورهای مواصلاتی استان باشتاب قابل قبولی در حال انجام است.

شریعتمداری روند اجرای طرحهای راه آهن در لرسنان رامطلوب ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه با وجود پتانسیل‌های زیادی که در لرستان وجود دارد، تا رسیدن به نقطه مطلوب در این استان فاصله وجود دارد.

وی افزود: با این وجود کاروان توسعه استان لرستان از آغاز کار دولت یازدهم و استاندار جدید کار خود را شروع کرده و تاکنون دستاوردهای قابل توجهی نیز به دنبال داشته است.

وی گفت: لرستان مردمی مهمان نواز و خونگرم دارد که همواره در راه انقلاب و امام جانفشانی کرده اند و حق آنها ارائه خدمات بیش از این است.

شریعتمداری گفت: برای ساخت هتل پارسیان استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار خواهد گرفت و تلاش می‌شود برای این طرح از محل یارانه های گردشگری نیز اعتباری در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.