انفعال بزدلانه دولت آمریکا/ اگر تروریست‌ها بودند چه می‌کردید؟

«عدم اقدام سیاستمداران آمریکایی در رابطه با خشونت های مسلحانه نشان دهنده "بزدلی" آن ها و نفوذ شدید "انجمن ملی سلاح آمریکا" بر آن هاست.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،خبرگزاری روسی "اسپوتنیک نیوز" با انتشار گزارشی به آمار تکان دهنده قتل و کشتار در آمریکا و برنامه روز پنج شنبه "برد فریدمن" مجری معروف آمریکایی در این رابطه پرداخته است.
 
 
در این گزارش آمده است: «"برد فریدمن" با عصبانیت از انفعال "بزدلانه" دولت آمریکا در رابطه با سطح بسیار بالای خشونت مسلحانه در آمریکا حتی در بحبوحه تیراندازی های دسته جمعی مانند حادثه روز چهارشنبه در ایالت ویرجینیا، این سئوال را مطرح کرد که با ادامه چنین فجایعی آیا هیچ اقدامی از سوی دولت صورت خواهد گرفت؟
 
 
"فریدمن" با اشاره به اظهارات یکی از میهمانان برنامه، خاطر نشان کرد: "حتی با تیراندازی روز چهارشنبه که به صورت زنده فیلم برداری شده و همه می توانند آن را ببینند، ما هنوز هیچ اقدامی در این کشور در رابطه با خشونت مسلحانه خارج از کنترل و مرگ و میر و صدمات حاصل از آن انجام نداده ایم.»
 
 
این مجری و روزنامه نگاری آمریکایی تاکید کرد که عدم اقدام در این رابطه نشان دهنده "بزدلی سیاستمداران آمریکایی است" که به گفته او "تحت کنترل NRA [انجمن ملی سلاح آمریکا] هستند."»
 

بسیاری از کارشناسان معتقدند دلیل ناتوانی کاخ سفید در افزایش کنترل سلاح، فعالیت گسترده نهادی به نام "انجمن ملی سلاح آمریکا" است. به نوشته رسانه های غربی این نهاد فقط در سال گذشته میلادی 13 میلیون و 800 هزار دلار برای جلوگیری از تصویب قوانینی در این رابطه هزینه کرده است.
 
 
در ادامه این گزارش آمده است: «"فریدمن" با اشاره به آمار و ارقامی که روزنامه "واشنگتن پست" در مقاله ای در این رابطه منتشر کرده، یادآور شد که آمریکا در 238 روزی که از سال 2015 می گذرد شاهد 247 تیراندازی دسته جمعی (که دست کم چهار نفر در آن دخیل اند) بوده است و در حالی که خشونت در آمریکا هر 16 دقیقه جان یک نفر را می گیرد -که معادل 92 نفر در روز و 33 هزار نفر در سال است-، خشونت مسلحانه به یک معضل برای سلامت و جان مردم آمریکا تبدیل شده است.»
 
 
"فریدمن" از شنوندگان خود خواست که "تصور کنید اگر حملات تروریستی در آمریکا سالانه جان 33 هزار نفر را می گرفت و یا نه! حتی اگر جان 200 نفر را می گرفت، چگونه برای مقابله با آن تلاش می کردند و حاضر به اختصاص منابع برای این کار بودند. اما متاسفانه وقتی بحث بر سر اسلحه است، هیچ کاری صورت نمی پذیرد. سطح خشونت مسلحانه در کشور با هیچ کدام از دیگر کشورهای پیشرفته دنیا قابل مقایسه نیست.»
 
 
"فریدمن" در ادامه به سخنان "انی پارکر" پدر "آلیسون پارکر" خبرنگاری که روز چهارشنبه به ضرب گلوله به قتل رسید اشاره می کند که در مصاحبه با "سی‌ان‎ان" گفته بود زندگی دخترش خیلی زود به پایان رسید و او هنوز استعدادهای زیادی برای شکوفایی داشت و این بی معناست که زندگی او و همکارش "آدام وارد" توسط یک شخص دیوانه اسلحه به دست، گرفته شود. باید راهی برای وادار کردن سیاستمداران بزدل که تحت کنترل "NRA" هستند، به وضع قوانین منطقی برای جلوگیری از دستیابی اشخاص دیوانه به اسلحه وجود داشته باشد. این کار آنچنان سختی نیست؛ اما هنوز هم سیاستمداران در سطح محلی تا ایالتی و ملی از پرداختن به این موضوع طفره می روند و بررسی آن را به آینده موکول می کنند.»
  
 
انفعال بزدلانه دولت آمریکا/ اگر تروریست‌ها بودند چه می‌کردید؟
 
  
بخش فارسی این خبرگزاری نیز با استناد به اطلاعات ارائه شده در پایگاه آمریکایی "Gun Violence Archive" ضمن انتشار گزارشی در این رابطه آورده است: «امروزه در آمریکا  خرید  تپانچه و یا  تفنگ  هیچ گونه محدودیتی ندارد و برای همه  ممکن است و در بسیاری از ایالات  آمریکا  ارائه هیچگونه سند  خاصی طلب نمی شود. در این میان، آمار  خشونت  مسلحانه حیرت آور است.»
 
 
پایگاه "Gun Violence Archive" نقشه از پراکندگی خشونت های مسلحانه در آمریکا در سال 2015 که در خروجی خود قرار داده است.
 
  
انفعال بزدلانه دولت آمریکا/ اگر تروریست‌ها بودند چه می‌کردید؟
 
 
 قتل دو  کارمند  شبکه تلویزیونی آمریکا  در  پخش زنده  دوباره  توجه  جامعه  آمریکا  را به مسأله  آزادی  حمل اسلحه  مبذول داشت. مطابق با اطلاعات چندی در آمریکا بیش از 300  میلیون  واحد  سلاح گرم در  نزد اشخاص  وجود  دارد و این در حالی است که  بخشی از این سلاح ها  بدون هر گونه محدودیتی  توسط آمریکایی ها خریداری  می شوند. حمل آنها نیز  محدودیتی  ندارد.»
 
 
در ادامه این گزارش آمده است: «باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا،  بارها سعی کرد  به  تصویب  قوانین در سطح فدرال نایل آید  که کنترل بر  سلاح را سخت تر کند.  به گفته رئیس جمهور  آمریکا، آنچه  باعث تأسف او می شود این است که  با وجود  قربانیان جدید  تیراندازی های دسته جمعی،  اعضای کنگره  در  حمایت از او در این مسأله  بی تمایلی  نشان می دهند.
 
 
رئیس جمهور آمریکا بارها  اعلام داشت  که سطح  خشونت  با استفاده از سلاح گرم « اوج گرفته است».  به گفته وی  هیچ  کشور پیشرفته ای نمی تواند  با چنین وضعی  کنار بیاید. اما پیداست  فعلا  انجمن  ملی سلاح های گرم و  تولیدکنندگان  آنها  از وزن سیاسی  بیشتری در مقایسه با   مخالفان آنها در جامعه برخوردارند.  از اینرو  قانون گذاران آمریکایی  بعید است  از  هر گونه قانونی که  محدودیتی در این عرصه ایجاد کند حمایت نمایند.»
 
 
 انفعال بزدلانه دولت آمریکا/ اگر تروریست‌ها بودند چه می‌کردید؟

 
 انفعال بزدلانه دولت آمریکا/ اگر تروریست‌ها بودند چه می‌کردید؟

 منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار