تخت روانچی در دیدار با قائم مقام وزارت خارجه بولیوی:

تعامل با کشورهای آمریکای لاتین از اولویت‌های ایران است

معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه کشورمان در دیدار با قائم مقام وزارت امورخارجه بولیوی گفت: ایران تعامل با کشورهای آمریکای لاتین در زمینه‌های مختلف را از اولویت‌های برنامه‌های خود می‌داند.

تعامل با کشورهای آمریکای لاتین از اولویت‌های ایران استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان خوان کارلوس آلورالده قائم مقام وزارت امورخارجه بولیوی به منظور برگزاری سومین دور مشورت‌های سیاسی بین ایران و بولیوی، صبح امروز با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه دیدار و مذاکره نمود.

آقای آلورالده در این ملاقات حمایت دولت متبوع خود را از حقوق ملت ایران مبنی بر بهره برداری از انرژی صلح آمیز هسته ای اعلام و ابراز امیدواری نمود اجرای کامل مفاد توافقنامه اخیر (برجام) بین ج.ا.ایران و کشورهای عضو 5+1 هر چه زودتر آغاز گردد.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ج.ا.ایران در زمینه سدسازی و آبرسانی، بویژه ساخت سدهای کوچک و متوسط ، ابراز علاقه نمود تا کشورمان برای ساخت این گونه سدها برای مصارف کشاورزی ، پرورش آبزیان و همچنین تولید برق در بولیوی اقدام نماید. آقای آلورالده همکاری های  درمانی و بهداشتی کشورمان با  بولیوی را موفقیت آمیز خواند و موضوع امکان توسعه این همکاریها و افزایش مراکز درمانی همچنین صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به بولیوی مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا از گسترش همکاریهای دو کشور ، استقبال نمود و گفت ج.ا.ا تعامل با کشورهای آمریکای لاتین در زمینه های مختلف را از اولویتهای برنامه های خود می داند.

برخورد دوگانه در زمینه حقوق بشر ، استفاده ابزاری از مبازره با قاچاق مواد مخدر و همچنین سیاستهای ناکارآمد و ابهام آمیز برخی کشورهای غربی در مبارزه با تروریسم از جمله سایر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار