مشهد؛

تبدیل گنابادبه ‌‌قطب گردشگری خراسان رضوی

معاون ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت : شهرستان گناباد ظرفيت هاي بالايي در حوزه ميراث فرهنگي، آثار تاريخي و نيز جاذبه هاي گردشگري دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرکنی در مراسم بهره برداری از موزه باستان شناسي گناباد افزود: این شهرستان با جاذبه های تاریخی می تواند به مقصد گردشگري در استان خراسان رضوي تبديل شود.

وی به انتخاب مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2017 ميلادي اشاره كرد و گفت: با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و هم چنين ثبت جهانی قنات قصبه، گناباد به عنوان مقصد تاثیر گذار گردشگری در سطح استان تبدیل خواهد شد.

معاون ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي افزود: از سال گذشته 12نقطه در سطح استان خراسان رضوی مورد توجه گردشگران اروپایی و امریکایی قرارداشته است که یکی از این مقاصد شهرستان گناباد بوده است .

رکنی گفت : در سال 94 از محل اعتبارات ملی و استانی اعتبار مناسبی برای این سازمان در نظر گرفته شده و تلاش ما این است که گناباد را به عنوان یک مقصد مهم تاثیر گذار گردشگری معرفی کنیم.

معاون ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي به تلاش هاي اين اداره كل براي ثبت جهاني قنات قصبه اشاره كرد و گفت: با توجه در استان هیچگونه اثر جهانی نداریم ثبت قنات قصبه در فهرست میراث جهانی می تواند کمک بزرگی به این موضوع نماید.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.