اهواز؛

آتش سوزی هورالعظیم مهار شد

رييس اداره محيط زيست هويزه گفت : آتش سوزي در 9 نقطه تالاب بين المللي هورالعظيم امروز مهار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان موسي مدحجي امروز گفت: آتش سوزي در اين تالاب از ظهر ديروز آغاز، و صبح امروز مهار شد .
 
وي با بيان اينکه آتش سوزي از سمت عراق وارد بخش ايراني تالاب شد، افزود: دو نقطه شمال تالاب در حوالي چذابه، سه نقطه در جاده امام رضا و چهار نقطه در مخزن شماره دو دچار آتش سوزي شده است.  
 
 رييس اداره محيط زيست هويزه با بيان اينکه  عمليات مهار آتش با همکاري بخشداري، آتش نشاني، ماموران امدادي، ايمني نفت و محيط زيست انجام گرفت خاطر  نشان کرد: اين حريق دومين آتش سوزي در بخش ايراني تالاب مرزي هورالعظيم به شمار مي آيد، بيش از 12 هزار هکتار در قرينه همين محل ها در عراق در دو هفته پيش نيز دچار آتش سوزي شد.
 
 مدحجي  علت آتش سوزي هاي تالاب هورالعظيم را خشکسالي و تامين نشدن حقابه تالاب عنوان کرد و گفت: با هماهنگي با مديريت بحران قرار شده مقداري آب از سد کرخه رهاسازي شود.
 
 وي با اشاره به اينکه آخرين بار 11 مرداد امسال آب براي تالاب رهاسازي شده بود افزود: هم اکنون هورالعظيم در وضعيت بحران قرار دارد.
 
 تالاب بين المللي هورالعظيم در جنوب غربي کشور قرار دارد که يک سوم آن در ايران و دو سوم در عراق است، هورالعظيم آخرين بازمانده تالاب هاي بين النهرين است که برنامه محيط زيست سازمان ملل در سال 2002 خشک شدن آن را يکي از دو فاجعه زيست محيطي قرن اعلام کرد و نسبت به تبعات آن به کشورهاي ايران و عراق هشدار داد.
 
 اين تالاب از زمان خشک شدن به عنوان يکي از کانون هاي اصلي توليد گرد و غبار معرفي شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.