کارگردان افسانه‌ای ژانر وحشت درگذشت

«وس کریون» کارگردان مشهور ژانر وحشت در سن 76 سالگی در لس‌آنجلس درگذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سینما بلند: «وس کریون» کارگردان که بیش از 40 سال ترس را به معنای واقعی برای مخاطبان سینما به ارمغان آورده بود، پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری‌ سرطان در سن 76 سالگی درگذشت.

«کریون» بیشتر به خاطر دو فیلم ترسناک موفق به نام‌های «جیغ» (محصول 1996 میلادی) و «کابوس در خیابان الم» (محصول 2010 میلادی) به شهرت رسید.

«وس کریون» متولد 1939 در آمریکا بود. وی در ابتدا به عنوان استاد علوم انسانی در دانشکده وست مینستر (دانشگاه کلارکسون نیویورک) مشغول فعالیت شد. اما پس از علاقه‌مندی به فیلم‌های سینمایی در سال 1972 با فیلم «آخرین خانه در سمت چپ» اولین حضور خود در زمینه نویسندگی و کارگردانی را در دنیای سینما تجربه کرد.

نقطه عطف زندگی حرفه‌ای «کریون» در سال 1984 بود. او با کارگردانی فیلم «کابوس در خیابان الم» که برگرفته از کابوس‌های خودش بود، یکی از برترین فیلم‌های ژانر وحشت را ساخت.

اکران «جیغ» در سال 1996 بار دیگر موفقیتی جهانی را برای «کریون» در پی داشت. فیلمی که سه دنباله دیگر نیز از آن ساخته شد که جیغ 4 در سال 2011 آخرین آنها بود. او علاوه بر سینما در عرصه مجموعه‌های تلویزیونی ژانر وحشت نیز فعالیت می‌کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.