سرنوشتی نامشخص در انتظار انتخابات آتی یونان

نخست وزیر مستعفی یونان سعی دارد با شعار "فقط به جلو" نظر مساعد طرفدارانش را جلب کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، سرنوشت انتخابات آتی یونان در هاله ای از ابهام قرار دارد. "آلکسیس سیپراس،" نخست وزیر مستعفی یونان مبارزه ای سخت برای پیروزی در انتخابات پارلمانی 20 سپتامبر (29 شهریور) پیش رو دارد. 

سیپراس 21 اوت (30 مرداد) از سمت خود استعفا کرد و برگزاری انتخابات زود هنگام را در 20 سپتامبر خواستار شد؛ اما برخی احزاب مخالف از جمله دموکراسی نوین راست گرا و حزب وحدت مردمی ناراضیان سیریزا 27 سپتامبر (5 مهر) را برای برخورداری از دوره تبلیغاتی طولانی مدت پیشنهاد دادند.

آخرین نظرسنجی ها در این خصوص نشان داد استعفای سیپراس آینده این کشور را در ابهام فرو برده است. نتایج یک نظرسنجی دیگر در دانشگاه مقدونیه نشان داد حزب سیریزا با 25 درصد بیشترین طرفدار را دارد. دموکراسی نوین نیز با 22 درصد در رتبه دوم قرار دارد.

سیپراس در ماه ژانویه (دی 93) با وعده پایان دادن به سیاستهای ریاضتی روی کار آمد و با سومین بسته کمک مالی وام دهندگان بین المللی به این کشور موافقت کرد. وی معتقد بود تنها با این روش می توان از خروج فاجعه بار این کشور از منطقه یورو جلوگیری کرد. 

وی در تبلیغات سه هفته ای خود با شعار "فقط به جلو" سعی دارد نظر مساعد طرفدارانش را جلب کند.  سیپراس روز یکشنبه در دیدار با نمایندگان حزبش اعلام کرد: "ما با نقاط ضعف کشور مقابله می کنیم؛ اما در حال حاضر باید به این حس نا امیدی حاکم پایان دهیم و خوشبینانه رو به جلو حرکت کنیم." وی با اشاره به احزاب دموکراسی نوین راست گرا و حزب پاسوک اعلام کرد نباید اجازه دهیم این احزاب قدیمی به قدرت بازگردند.

وی همچنین از این دو حزب که چندین دهه است کنترل سیاست های یونان را به دست گرفته و بذرهای بحران 5 ساله یونان را کاشتند به شدت انتقاد کرد. سیپراس همچنین سوگند خورد با هیچ یک از این احزاب ائتلاف نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار