ساری؛

راه اندازی خانه های هلال شهری در مازندران

خانه های هلال شهری به صورت پایلوت در مازندران راه اندازی خواهد شد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ؛ مدیرعامل هلال احمر مازندران در خصوص راه اندازی خانه هلال شهری و روستایی گفت: برای نخستین بار در کشور با هدف تجمیع فعالیتهای حوزه های مختلف هلال احمر، طرح خانه های هلال را ارایه و بصورت پایلوت در مازندران اجرا خواهد شد.

مهدی ولی پورافزود: با تفاهمنامه چهار جانبه با مدیریت بحران، پدافندغیر عامل و دفتر امور روستایی استانداری ،در فاز یک راه اندازی خانه های هلال در مراکز دهستانها مدنظر است که در حال حاضر طبق برنامه زمان بندی در مرحله صدور ابلاغ های مسئولان و دبیران خانه ها هستیم.

وی با اعلام اينكه براساس مفاد اين تفاهمنامه هريك از دستگاههای چهارگانه امضا كننده دارای وظايف و تعهداتی هستند كه می تواند قابليت عملياتی دستگاههای مزبور را به ويژه در هنگام بحران افزايش دهد گفت: برنامه ريزی برای آموزش دهياران و همچنین توسعه آموزش های عمومی امدادونجات و مدیریت بحران در مناطق روستایی و شناسايی نقاط پرخطر از مهمترين اهداف راه اندازی خانه های هلال روستايی است.

مدیرعامل هلال احمر مازندران افزود : خانه های هلال روستایی در تمامی مراکز دهستانها تا دهه مبارک فجرامسال پس از طی آموزشهای لازم راه اندازی می شوند و مانوری برای سنجش میزان آمادگی و نحوه آموزشها نیز برگزار خواهد شد.

مهدی ولی پوردرباره راه اندازی خانه های هلال شهری نیز تصریح کرد:طرح راه اندازی خانه های هلال شهری در دستور کار این جمعیت قراردارد و در این رابطه مذاکرات مثبتی نیز با مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران صورت گرفته که انشا اله در صورت نهایی شدن به صورت تفاهمنامه همکاری مشترک اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.