گزارش رویترز از دیدار ایران-گوام

گوام در اندیشه خلق شگفتی در مقابل ایران

خبرگزاری رویترز در گزارش به استقبال دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر گوام رفت .

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم ملی فوتبال کشورمان روز پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018، میزبان گوام خواهد بود.

در آستانه این مسابقات، خبرگزاری رویترز گزارش درباره این بازی منتشر کرده که در آن سرمربی تیم ملی گوام به ایران هشدار داده تیم او دست‌کم نگیرند.

در این گزارش می‌خوانیم: رئیس فدراسیون فوتبال گوام در آستانه آنچه که بزرگترین مسابقه تاریخ کشورمان توصیف شده است می‌گوید موفقیت تیم ملی این کشور در طول یک دهه به دست آمده است.

گوام، کشور جزیره کوچک در اقیانوس آرام با دو برد پیاپی در آغاز رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 با 5 امتیاز بیشتر از ایران تیمی روز پنج‌شنبه با آن دیدار خواهد کرد، صدرنشین گروه چهارم است.

آخرین باری که دو تیم با هم دیدار کردند، دور اول بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی 2002 کره‌جنوبی و ژاپن بود که گوام 19- صفر شکست خورد.

ریچارد لای رئیس فدراسیون فوتبال گوام درباره آن مسابقه به خبرنگاران مستقر در اردوی این تیم در ژاپن گفت: ما تحقیر شدیم مورد تمسخر قرار گرفتیم هر گلی که خوردیم مردم حاضر بر روی سکوها به ما می‌خندیدند و هر وقت کسی این کار را می‌کرد مانند این بود که به قلب من چاقو می‌زنند.

روتیرز می‌افزاید، 15 سال پیش از آن تحقیر گوام به  به امید این که در ورزشگاه آزادی که ظرفیت آن به اندازه نیمی از کل جمعیت گوام است ایران را به دردسر بیندازد راهی ایران می‌شود.

گری وایت سرمربی تیم گوام که این تیم را به پیروزی 1-صفر  در برابر ترکمنستان و 2-1 در برابر هند رسانه می‌گوید: وقتی ما دو بازی اول خود را انجام می‌دادیم هدف ما قرار گرفتن در صدر جدول بود و وقتی من این موضوع را گفتم مردم به من خندیدند.

وی افزود: حالا به ما نگاه کنید اگر تیم‌ها خیلی دست‌کم بگیرد ما آنها را وادار می‌کنیم به اشتباه خود پی‌ببرند.

بازکنانمان و کادر فنی باور دارند که می‌توانند کار خاصی انجام دهند در کشوری که قلمرو آمریکا محسوب می‌شود و وزارت ورزش ندارد فدراسیون فوتبال بودجه ناچیزی از دولت دربافت می‌کند اما پس از کسب دو پیروزی در برابر ترکمنستان و هند، نهاد گردشگری گوام حمایت مالی تیم ملی فوتبال این کشور را برعهده گرفته است.

 تیم ملی فوتبال گوام اکنون در اوزاکا لطف فدراسیون فوتبال ژاپن، یک کمپ تمرینی دارد نایب رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن می‌گوید رابطه خوب میان دو کشور بر مبنای برابری بنا نهاده شده است و باشگاه‌های ژاپنی هم برای اردو به گوام می‌روند.

رئیس فدراسیون فوتبال گوام گفت: وقتی ما این پروژه مشترک را با ژاپن شروع کردیم ما مانند نوزادی بودیم که تازه شروع به خزیدن کرده بود اما چندین مربی ژاپنی به گوام آمدند و در تهیه یک طرح ده ساله که ما برای نوجوانان داشتیم به ما کمک کردند. آن بازیکنان اکنون در تیم بزرگسالان هستند و اکنون ما اینجا هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۵:۰۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
خنده اونجاس که بااین همه ادعا 19تا بخوریم ببازیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
برای یک خبرگذاری با این همه مخاطب نگارش چنین متن ضعیفی مایه تاسف است.
آخرین اخبار