اردشنیان: موفقیت در ترکیه، پیام بسکتبال بانوان به فیبا بود

فوروارد قدرتی تیم ملی بسکتبال بانوان موفقیت بسکتبال بانوان ایران در اردوی ترکیه را پیام این تیم به فیبا می‌داند.

نارینه اردشنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه توپ و تورگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بازی‌های بسیار خوبی در ترکیه به نمایش گذاشتیم. نسبت به دو تیم باشگاهی این کشور سرتر بودیم و با اختلاف قابل توجهی آن‌ها را شکست دادیم.

وی با اشاره به دیدار تیم ایران برابر موزامبیک گفت: آن‌ها 12 بازیکن سیاه‌پوست داشتند که به لحاظ فیزیکی در اوج آمادگی بودند. این تیم عنوان قهرمانی آفریقا را در اختیار دارد. ما با حساب 86 بر 49 مغلوب شدیم اما بازی ما آن‌ها را شگفت‌زده کرد. این که با پوشش اسلامی برابر قهرمان آفریقا ایستادیم وبازی خوبی به نمایش گذاشتیم برای آن‌ها جذاب بود و برای ما تجربه خوبی به حساب می‌آمد. 

اردشنیان اضافه کرد: آخرین بار سال 1388 تیم بانوان ایران به خارج از کشور رفت. اردوی ترکیه تجارب خوبی برای ما داشت و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد. البته هنوز فیبا، پوشش اسلامی ما را قبول نکرده و آن را مغایر با استانداردهای بسکتبال می‌داند. آن‌ها معتقدند این پوشش برای ما و دیگر کشورهای اسلامی خطرساز است! 

فوروارد قدرتی تیم بسکتبال ایران ادامه داد: حضور ما در ترکیه این پیام را برای فیبا داشت که می‌توان با پوشش اسلامی در مسابقات ظاهر شد. امیدوارم فیبا روزی با حضور کشورهای اسلامی با پوشش اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی موافقت کند.

وی با اشاره به حمایت فدراسیون بسکتبال از تیم بانوان گفت: با مساعدت آقای مشحون و خانم کرم‌زاده، همچنین کادرفنی همراه، طلسم غیبت بسکتبال بانوان ایران در عرصه‌های بین‌المللی را شکستیم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار