دیدار تندروترین عضو سنا با نتانیاهو

سناتور "تام کاتن،" نماینده جمهوری‌خواه سنای آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت هیل،‌ سناتور "تام کاتن،" نماینده جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس در سنای آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد. 

سفر کاتن که یکی از تندرو ترین اعضای سنا به شمار می رود در حالی صورت گرفت که تا منقضی شدن فرصت کنگره برای بررسی توافق هسته‌ای با ایران تنها چند هفته باقی است. 

کاتن و نتانیاهو از مخالفان سرسخت توافق هسته ای با ایران به شمار می روند و مدعی شده‌اند که این توافق تنها مسیر دستیابی به تسلیحات هسته ای را برای ایران هموار می کند و توان این کشور برای حمایت از تروریسم در منطقه را افزایش می دهد. تام کاتن در پی این دیدار در توییتر خود نوشت دیدار بسیار خوبی با نخست وزیر اسراییل بود و درباره مخالفت با توافق ایران گفتگو کردیم. 

کاتن همچنین در بیانیه ای پس از این نشست اعلام کرد دیدار با اوباما تنها تاکیدی دیگر بر مخالفت با این توافق بود و در کنار نخست وزیر اسراییل و اسراییل خواهم ایستاد و با همکارانم در کنگره با هدف جلوگیری از این توافق و تضمین اینکه اسراییل از ابزارهای لازم برای دفاع از خود ضد ایران و گروههای تروریستی وابسته این کشور برخوردار است تلاش خواهیم کرد. 

نتانیاهو و دیگر سران اسراییلی از جمله فعالترین صداهای خارجی هستند که کنگره را به رد این توافق ترغیب کرده اند. با این حال کاتن و دیگر جمهورخواهان در کنگره نمی توانند این هدف را محقق کنند. اگرچه به نظر می رسد که نمایندگان حزب جمهوریخواه در رد این توافق متحد هستند تنها دو نماینده دموکرات در سنا تاکنون به آنها پیوسته اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار