اکونومیست نوشت:

پناهجویان، ناجیان اقتصاد اروپا

به باور نگارنده مقاله اکونومیست، اتحادیه اروپا برای پویایی اقتصاد خود می بایست دیدگاهش را نسبت به مهاجران غیر قانونی تغییر دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست، تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر این موضوع اتفاق نظر دارند که تامین پناهگاهی امن برای پناهجویان یک وظیقه قانونی است. 

این درحالیست که در ماه های اخیر، در پی افزایش شمار پناهجویان در مرزهای اروپا، مقامات اروپایی با ابراز نگرانی از این شرایط، خواستار ممانعت از هجوم گسترده مهاجران به اروپا شدند.
 علاوه بر دولتمردان اروپایی، گروه های مهاجر‌ستیز در اروپا نیز اقدامات ددمنشانه ای را علیه پناهجویان مرتکب شدند. 

در آلمان، نئونازی های آلمانی پناهگاه مهاجران را به آتش کشیدند. در سوئد، یک گروه مهاجرستیز به یکی از محبوب ترین احزاب سیاسی در این کشور تبدیل شده است. در مجارستان، نخست وزیر این کشور مهاجران را تهدیدی برای بقای ملت خود دانسته است. 

 از آغاز سال جاری میلادی، حدود 270000 پناهجو، خود را از راه دریا به اروپا رسانده اند. با این وجود، شمار پناهجویانی که عازم کشورهای غیر اروپایی شده اند بسیار بیشتر از تعداد مهاجرانی است که وارد کشورهای قاره سبز شده اند. برای مثال، لبنان که در مقایسه با کشورهای اروپایی از شرایط اقتصادی ضعیف تری برخوردار است، میزبان تعداد مهاجران بیشتری بوده است. این کشور، در سال جاری میلادی پناهگاه بیش از 1.1 میلیون پناهجوی سوری بوده است.

ترکیه نیز پذیرای 1.7 میلیون مهاجر و تونس میزبان صدها هزار مهاجر از کشورهای کنگو و بوروندی در دهه های متمادی بوده است. این درحالیست که متوسط حقوق در تونس یک پنجم متوسط حقوق در اتحادیه اروپا است. 

در پایان این مقاله آمده است: اتحادیه اروپا بهتر است موضع دوستانه تری را در قبال مهاجران اتخاذ کند. چرا که پای منافع آتی این اتحادیه در میان است. با توجه به جمعیت رو به کهنسالی اروپا پیش بینی می شود، نیروی کار در کشورهای اروپایی کاهش یابد. علاوه بر این، به دلیل افزایش سقف بدهکاری های دول اروپایی انتظار می رود نسل های آتی پیامدهای اجتناب ناپذیر این بدهکاری ها را متحمل شوند. کاهش سقف بدهکاری ها، در صورت کاهش جمعیت قدری دشوارتر خواهد شد. 
بنابراین، به کارگیری نیروی جوانی مهاجران می تواند این معضل را برطرف کند. مهاجرانی که خود در بروز این مشکلات هیچ نقشی نداشته اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار