وزارت بهداشت یمن: جهان در برابر جنایاتی که در یمن رخ می دهد سکوت کرده است

سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت: جهان در برابر جنایات متجاوزان در یمن سکوت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان«تمیم الشامی» در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره مشکلات شدید بیمارستان های یمن گفت: مشکلات بیمارستان های یمن به ویژه بیمارستان های صنعا از بیست و ششم مارس گذشته و مشخصا از زمان تجاوز به یمن و محاصره دریایی، هوایی و زمینی این کشور آغاز شده است.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد حملات گسترده به صنعا بودیم. این وضع را در استان های دیگر یمن به ویژه مناطق مرزی نیز شاهد هستیم. مردم یمن با وضع اسفباری روبرو هستند و باید رسانه های مختلف تمرکز بیشتری درباره این وضع داشته باشند. متاسفانه برخی از رسانه ها حامی متجاوزان از کشتار مردم در یمن حمایت می کنند.

الشامی افزود:  بیمارستان سبعین یکی از بیمارستان های مهم یمن بوده که با مشکلات کمبود فرآورده های نفتی و تجهیزات پزشکی روبروست. این بیمارستان یکی از مهم ترین بیمارستان های تخصصی زنان و کودکان است.

وی  اضافه کرد: همه تجهیزات مورد نیاز از بازار آزاد تامین می شود و بیمارستان ها در انبارهای خود هیچ محموله دارویی و تجهیزات پزشکی ندارند. برخی از سازمان های امداد رسان بین المللی تلاش هایی برای ارسال کمک های دارویی و پزشکی به یمن داشتند ولی این کمک ها در مقایسه با مشکلات شدید کنونی در یمن محدود بوده و تجاوز وحشیانه به یمن، بحران بزرگی را برای مردم این کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: ما بر اساس توانایی ها و امکانات محدودی که داریم فعالیت می کنیم و وزارت بهداشت یمن به سازمان های مختلف بین المللی نظیر سازمان بهداشت جهانی ، سازمان ملل، پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ جهانی نامه نگاری کرده است. با وجود سکوت جهان در برابر جنایاتی که در یمن رخ می دهد ولی ارتباط ما با نهادهای بین المللی ادامه دارد. جنایاتی که در یمن رخ می دهد نقض آشکار کنوانسیون های بین المللی ، منشور سازمان ملل و ارزش های اخلاقی است. این جنایات باعث ایجاد یک وضع اسفبار بهداشتی و اقتصادی در یمن شده است و فکر نمی کنم هیچ فردی تصور زندگی در چنین وضع فاجعه باری را داشته باشد. ما امیدواریم با تغییر موازنه قدرت میدانی در یمن اوضاع مردم این کشور نیز تغییر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار