کرمان؛

خرمای ریگان بازار پسند است

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: امسال افزایش 70درصدی محصول خرما را از نخلستانهای این شهرستان داشتیم که این محصول با توجه با کیفیت ومرغوبیت بالا بازار پسندی خوبی را در پی داشت.





به گزارش   گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ پیمان جلالی افزود: با اتمام بر داشت خرما از نخلستانهای شهرستان ریگان 35هزار تن خرما از نخلستانهای این شهرستان برداشت وروانه بازار شد.

وی مطلوب بودن شرایط آب وهوایی وتوصیه های کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی را در مراحل برداشت خرما از جمله دلایل افزایش محصول در این شهرستان اعلام کرد .

مدیر جهاد کشاورزی ریگان تصریح کرد : به دلیل کیفیت و شرایط آب وهوایی مناسب برای کشت و پرورش این گیاه شهرستان ریگان به یکی از قطب های مهم تولید خرما درشرق کشور تبدیل شده است.



جلالی گفت :خرما یکی از محصولات مهم و استراتژیک مناطق گرمسیری کشور است که به لحاظ امنیت غذایی ،اشتغال ،درآمد زایی وتوسعه پایدار کشاورزی به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه عمده رقم تولیدی خرمای استان رقم مضافتی با متوس عملکرد 6 تن در هکتار می باشد خاطرنشان کرد: ارز آوری ،ایجاد اشتغال مولد(مستقیم وغیر مستقیم) و قابلیت رقابت پذیری در بازار های جهانی از موارد مهم تولید وصادرات این محصول می باشد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: خرما ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.