گوام در آزادی گم می‌شود؛

کشور 160 هزار نفری در ورزشگاه 100 هزار نفری

تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی، ساغت 19 امروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی گوام می‌رود.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی، امروز به مصاف تیم ملی گوام می‌رود، تیمی که پر گل‌ترین بازی تاریخ تیم ملی مقابلش رقم خورده است. ( آذر 1379 ورزشگاه تبریز)

جلال طالبی، سرمربی وقت تیم ملی ایران که بعد از شکست در جام ملت‌های آسیا از سمت خود کناره گیری کرده بود و  ایران با هدایت براگا دستیار برزیلی او که به طور موقت سرمربی تیم ملی شده بود به مصاف یک حریف گمنام رفت.

 آن مسابقه از رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2002 به شمار می‌رفت و در پایان بهترین نتیجه ایران در طول تاریخ و همچنین یکی از پرگل‌ترین مسابقات تاریخ فوتبال جهان رقم خورد.

کریم باقری 6 گل در آن مسابقه به ثمر رساند و مرد اول آن مسابقه بود. علی کریمی 4 گل، علی  دایی و فرهاد مجیدی 3 گل، بختیاری زاده 2 و نیکبخت 1  گل به ثمر رساندند.

حال 15 سال و یا به قول کی روش، سه هزار سال از آن روز می‌گذرد و قطعا گوام دیگر آن تیمی نیست که 19 گل از ایران دریافت کرد. این تیم در حال حاضر 12 لژیونر در ترکیب خود دارد و در دو بازی گذشته خود در مقدماتی  جام جهانی هند و ترکمنستان را شکست داده است و صدر نشین گروه D محسوب می‌شود.

جزیره گوام یکی از مناطق خودگردان آمریکا و بخشی از خاک این کشور به حساب می‌آید. جمعیت این جزیره در اقیانوس آرام 160 هزار نفر و مساحت آن 541 کیلومتر مربع است.

تیم ملی گوام اولین بازی ملی‌اش را در سال 1975 انجام داد که برابر فیجی با نتیجه 11 بر صفر شکست خورد.

سنگین‌ترین شکست گوام در سال 1383 برابر کره شمالی رقم خورد. این تیم 21 گل از کره شمالی در آن مسابقه دریافت کرد.

گری وایت، سرمربی فعلی و انگلیسی گوام عملکرد بسیار خوبی در این تیم داشته است و در طول دو سالی که هدایت این تیم را بر عهده داشته، جایگاه این تیم را از رتبه 196 جهان، به رتبه 146 رسانده است و این مربی اعتقاد دارد که که می‌تواند جایگاه گوام را دو رقمی کند. رتبه 146 که گوام در حال حاضر قراردارد بهترین رتبه این تیم در طول تاریخ فوتبالش است.

البته این سرمربی با تکیه بر بازکنان آمریکایی ه در گوام هستند، توانسته به این موقعیت دست یابد.

اکثر بازیکنان گوام را بازیکنان آمریکایی تشکیل می‌دهند و شاید فقط جیسون کانلیف کاپیتان این تیم را بتوان از بین بازیکنان اصلی گوام یافت که متولد همین جزیره است.

کانلیف 31 ساله همچنین رکورددار بازی ملی و گل ملی نیز با 35 بازی ملی و 17 گل زده می‌باشد.

بقیه بازیکنانی که ملیتی گوامی دارند، جز بازیکنان اصلی گوام به شمار نمی‌آیند و معمولا روی نیمکت می‌نشینند.

تنها افتخار در تاریخ فوتبال گوام در 17 سال قبل برمی‌گردد که درفیلیپین، قهرمان جام میکرونزیا شد. البته آن رقابتها اصلا رقابت‌ مهمی محسوب نمی‌شد و گوام تنها مدعی آن رقابتها بود که درنهایت هم قهرما شد.

گوام با این سابقه نه چندان درخشان روز پنجشنبه به مصاف مردان کارلوس کی روش می‌رود و خیلی بعید است که بتوان دوباره این تیم که در  چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته را 19 تایی کرد ولی شاگردان کی روش به شدت به برد برابر این تیم نیاز دارند و باید تا روز پنجشنبه برای مشخص شدن نتیجه صبر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار