پرچم فلسطين به زودی در مقر سازمان ملل نصب خواهد شد

یک مقام فلسطینی اعلام کرد سازمان ملل متحد پنجشنبه آینده قطعنامه ای تصویب خواهد کرد که مجوز نصب پرچم فلسطین را در مقر این سازمان فراهم خواهد کرد .

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ریاض منصور» نماینه فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد  در سفر آینده «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی از نیویورک، پرچم  فلسطین در سازمان ملل نصب خواهد شد.
وی تاکید کرد سازمان ملل پنج شنبه آینده قطعنامه ای را تصویب خواهد کرد که مقدمات نصب پرچم فلسطین در مقر این سازمان در نیویورک را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: ما آرا لازم را در اختیار داریم و تلاش خواهیم کرد بیشترین رای ممکن را به دست آوریم.
این قطعنامه قرار است با اکثریت مطلق 193 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب برسد.

این قطعنامه که فلسطینیان هفته گذشته ارائه کردند و مورد حمایت حدود 20 کشور عربی است ،درخواست می کند پرچم های کشورهای غیر عضو سازمان ملل که جایگاه ناظر دارند  در مقر این سازمان و در دفاتر سازمان ملل نزد کشورهای عضو برافراشته شود، فقط فلسطینیان و واتیکان چنین جایگاهی دارند.

واتیکان از این ابتکار فاصله گرفته است اما با آن مخالفت نکرده است و در صورتی که این قطعنامه به تصویب برسد، احتمالا پرچم خود را در سازمان ملل به اهتزاز درخواهد آورد.
واتیکان عملا کشور فلسطینی را به رسمیت شناخته است .
بر این اساس، پس از تصویب این قطعنامه ،‌ سازمان ملل 20 روز وقت خواهد داشت تا تدابیر ضروری را اتخاذ کند، ‌زمانی که با حضور محمود عباس در نیویورک در اواخر سپتامبر همخوانی دارد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است سی ام سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار