محدودیتی برای استفاده از آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد وجود ندارد

ساها قصد دارد آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد را به صورت 24 ساعته فعال نگه دارد تا بتواند از این پتانسیل در جهت کارکرد بهتر استفاده کنند.

دکتر داوود ثمری رئیس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: زمانی که وسایل و تجهیزات آزمایشگاه‌ها کامل است، ‌زمانی می‌تواند ارزش افزوده داشته باشد که نهایت استفاده از آنها بشود و تا جایی که ممکن است به صورت تمام وقت فعالیت خود را ادامه دهند.

وی اظهار کرد: چراغ دانشگاه‌ها نباید خاموش باشد و اگر نگاه درآمدزایی به آزمایشگاه‌های دانشگاه داشته باشیم می‌توانیم در کنار تولیدات علمی، ارزش افزوده هم داشته باشیم و باید بتوانیم نهایت استفاده را از پتانسیل و نیروها در این زمینه بکار بگیریم و تا زمانی که استفاده بهینه از آنها صورت می‌گیرد، هیچ محدودیتی برای استفاده وجود ندارد.

رئیس مرکز توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: ساها قصد دارد آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد را به صورت 24 ساعته فعال نگه دارد. رویکردی که در گذشته نسبت به آزمایشگاه‌های دانشگاه وجود داشت این گونه  بود که دانشجویان صرفا برای دروس مرتبط، از تجهیزات استفاده کنند و بعد از ساعت اداری هم آزمایشگاه‌ تعطیل شود اما این نگاه عوض شده تا از این امکانات استفاده بهینه‌تری صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: واحدها و افراد جهت تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان خدمات آزمایشگاهی باید به دنبال مشتری و ارائه خدمات در سطح جامعه باشند، تا دانشگاه به عنوان عرضه‌کننده خدمات آزمایشگاهی به جامعه علمی معرفی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار