کاهش دما با بازتاب نور خورشید به فضا

‌سازه‌های نمایشی بسیاری در نمایشگاه پاریس برای چگونگی استفاده از دیوار فوتونیک به منظور خنک شدن قسمت وسیعی از خاک، ساختمان‌ها و کل شهرها ارائه شده و شرکت بین‌المللی مهندسی آب و هوای Transsolar و معمار کارلو راتی، سه نمونه مختلف از یک روش غیرمعمول و فناوری پیشرفته را برای تغییرات آب و هوایی ارائه داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، منطقه خراسان، فناوری استفاده شده در این سازه‌های نمایشی بر اساس تحقیقات دانشگاه استنفورد است. مواد فوتونیک عامل موثری در بازتاب نور مستقیم خورشید و برگشت پرتوهای آن به فضا است.

بخش بالایی غشا چندین درجه خنک‌تر از دمای هوا بوده و برای افرادی که در زیر آن قرار می‌گیرند، سایه بی‌نظیری ایجاد می‌کند. این طرح برای ساختمان‌ها، میادین و حیاط‌ها بسیار موثر بوده، بخصوص زمانی که نیازی به پوشش برق و هیچ منبع دیگری برای آن نباشد.

نمایشگاه پاریس از سه قسمت نمایشی گلخانه، سردخانه و خانه درختی تشکیل شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند به شاهده این نمایش‌های تعاملی بپردازند که نشان می‌دهد هر بخش با در نظر گرفتن رطوبت، سرعت باد و درجه حرارت محیط پیرامونی، چگونه خواهد بود. در واقع با استفاده از شاخص آب‌وهوای جهانی که هر 15 دقیقه بروزرسانی می‌شود، بازدیدکنندگان احساس دمای حقیقی آب‌وهوا را در هر یک از بخش‌ها احساس خواهند کرد.

توماس آئور، مدیرعامل Transsolar اظهار کرد: ما از این فرصت پیش آمده در نمایشگاه پاریس بسیار خرسندیم. در واقع این غشای فوتونیک روشی برای رویارویی با گرمای بیش از اندازه تابستان خواهد بود.

این روش تغییری اساسی به سمت منابع تجدیدپذیر و فصولی بهتر و راحت‌تر برای افراد فراهم می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.