سناتور آمریکایی: توافق هسته ای وین بسیار مهم و توافقی خوب است

جین شهین، سناتور آمریکایی تصریح کرد: باید به خاطر داشت که فقط آمریکا برای رسیدن به توافق هسته ای مذاکره نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور جین شهین، عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت نیوهمپشایر در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گفت: بحثها درباره توافق هسته ای ایران در آمریکا همچنان ادامه دارد. من از این توافق هسته ای حمایت می کنم. همه کسانی که می خواهند مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای شوند از این توافق حمایت می کنند، زیرا می دانند این توافق، بهترین راه رسیدن به این هدف است.
وی افزود: سی و چهار عضو سنا حمایت خود را از این توافق اعلام کرده اند. شماری از اعضای سنا هنوز به جمع بندی نرسیده اند که چه کار کنند. شماری از اعضای سنا هم مخالف این توافق هستند. درمجموع  باید گفت این توافق سبب کاهش میزان ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به میزان نود و هشت درصد می شود و ایران مجبور می شود هفتاد درصد سانتریفیوژها را برچیند و امکان بازرسی هایی فراهم می شود تا براساس آن، بتوان از هرجایی که بخواهیم در ایران بازرسی کنیم و ببینیم در این کشور، اوضاع از چه قرار است. این توافق سبب می شود ما بتوانیم چرخه حیات اورانیوم را زیرنظر داشته و قادر باشیم در بیست و پنج سال آینده به بازرسی های خود در این زمینه ادامه بدهیم. با این اوصاف، به نظرمن، این توافق ، توافقی خوب است و درعین حال به ما این امکان را می دهد تا در صورت اقدام ایران به نقض این توافق، بتوانیم بار دیگر تحریمها را بازگردانیم.
شهین افزود: این توافق با حمایت جامعه بین المللی همراه شده است. باید بخاطر داشت که فقط آمریکا برای رسیدن به توافق هسته ای، مذاکره نکرده است. شماری از کشورهای جهان در این مسیر ما را همراهی کرده اند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار