چند ترفند کاربردی برای داشتن وب سایتی قدرتمند

با این راهکار ها می توانید بهترین استفاده از صفحه وب خود را برای معرفی محصول مورد نظرتان و تأثیر گذاریش بر روی مشتریان داشته باشید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر شما خودتان طراحی سایت بلد هستید یا از کسی دیگر برای این کار کمک می گیرد،با رعایت برخی نکات می توانید صفحاتی که طراحی می کنید، به بهترین شکل ممکن، تبدیل به ابزاری قوی برای معرفی محصول، جلب توجه مشتری و تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران محصولات شما شوند.

وب سایت قدرتمند کسب و کار با این ترفندها


1. بر روی نیازی که باید رفع شود تمرکز کنید:
یک محصول مشخص، مشتریان متنوعی از نظر جنسیت، سن، سطح تحصیلات، و … دارد. این تنوع گاهی آنقدر زیاد است که نمی توان الگویی را برای مشتریان آن محصول متصور شد. اما همه آن مشتریان در یک چیز مشترک هستند و آن، نیازی است که آن محصول به رفع آن می پردازد. پیش از اینکه دست به طراحی تبلیغات و بازاریابی بزنید، باید اول درک عمیقی از کاری که مردم با خریدن محصول شما می خواهند انجام دهند بدست آورید. 

2. پیام ارتباطی: مشتریان را هدایت کنید
در مرحله بعد باید یک قالب برای پیام هایی که  مربوط به هر نیاز است تهیه کنید که این شامل تمامی محتوایی می شود که شما در ارتباط با آن نیاز می خواهید در صفحه قرار دهید.

3.  سایت تان را به صورت ارگانیک برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید
اگر مخاطبان هدف شما نتوانند سایت شما را روی اینترنت پیدا کند، کل سایت بی فایده خواهد شد. اگر محصول مشخصی را در نظر داشته باشند که فقط با نام آن محصول، دنبالش می گردند وگرنه با استفاده از کلمات کلیدی آن را جستجو می کنند. اگر سایت شما با جستجوی چنین کلماتی در گوگل، جزو نتایج بالا بود بسیار خوب است اگر نه، این رقبای شما هستند که جاهای بالاتر را گرفته اند. بنابراین باید کلمات کلیدی مرتبط با محصول و راه حل خودتان را کشف کنید و آن ها را حتما در عنوان صفحه و آدرس سایت (به انگلیسی) بکار ببرید.

4. از مشتریانتان قهرمان بسازید:
به مشتری نشان دهید که محصول شما نیازش را رفع خواهد کرد. سایت یا صفحه محصول شما چند ثانیه بیشتر فرصت ندارد تا توجه بازدیدکننده را به خود جلب کند. برای این کار، می توانید از تصویر سازی استفاده کنید، مشتریانتان را قهرمانانی نشان دهید که با استفاده از محصول شما، نیازشان رفع شده است!

5. به مشتریان نشان دهید چه کارهایی می توانند با محصول شما انجام دهند:
برخی از مشتریان احتمالی شما که می دانند چه می خواهند، دوست دارند مطمئن شوند آن چه را نیاز دارند انجام شود، محصول شما قادر به انجام است. برخی دیگر، نیاز را احساس کرده اند اما نمی دانند چگونه باید آن را برطرف کنند. بنابراین باید به هر دو دسته نشان دهید که محصول شما به راحتی قادر به رفع نیازهای آنها است و با خرید و استفاده از آن، نیازشان رفع می شود و حتی شاید علاوه بر آن، نیازهای دیگری را بتواند برطرف کند.

برای این کار، هر کدام از نیازهای اصلی را به نیازهای کوچکتر بخش بندی کنید و سپس نشان دهید هر نیاز کوچک، به چه شکل رفع خواهد شد.

6. استفاده از ویدیو: توضیح دهید محصول شما چگونه کار می کند؟
مردم بیشتر دوست دارند تا یک ویدیو را تماشا کنند تا مطلبی را بخوانند. از این تمایل به نفع خودتان استفاده کنید و به کمک یک ویدیوی مناسب، مطالبی را که مدنظرتان است به خورد مخاطبانتان بدهید. سعی کنید ویدیو کوتاه باشد و البته لازم نیست خیلی هم حرفه ای باشد.

7. اعتماد و اعتبار مشتریان کلیدی تان را برجسته کنید:
یکی از دشوارترین کارها در فروش یک محصول به ویژه اگر نو باشد کسب اعتماد مشتریان احتمالی است. یک راه حل، نشان دادن افراد و شرکت هایی است که به شما اعتماد کرده اند و محصولات قدیمی را همین محصول جدید را خریده اند. 

8. قیمت محصول را به مشتریان بگویید:
پس از اینکه مشتریان احتمالی توجه شان به محصول شما جلب شد از خود خواهند پرسید که «قیمتش چند است؟» ، «آیا به این قیمت می ارزد؟» و «آیا توان خریدنش را دارم؟»
باید به آن ها کمک کنید پاسخ این سوال ها را به راحتی بیابند. در نتیجه بخشی را با عنوان قیمت گذاری قرار دهید و در آن بسته ها و قیمت های مورد نظر را برای محصولتان با توجه به نسخه های آن و نیازی که از مردم رفع می کند، بنویسید.

9. ثبت نام را تا می توانید آسان کنید:
اگر مشتریانی که می خواهند بیشتر درباره محصول شما بدانند یا آن را امتحان کنند نتوانند به سادگی اطلاعاتشان را به شما بدهند، قطعا این کار را نخواهند کرد. در نتیجه بی خیال فرم های ثبت نام طولانی و سوالات بی ربط و کدهای امنیتی عجیب شوید. بخشی را قرار دهید تا مشتریانی که علاقه شان جلب شده بتوانند ایمیل خود را درج کنند و با همین ایمیل ادامه دهید.

10. آزمایش کنید، اندازه گیری کنید، تکرار کنید:
همه ی کارهایی که برای ساختن یک سایت یا صفحه محصول مناسب و جذاب انجام می دهید نتایجی را در پی خواهند داشت که برخی از آن ها مطابق میل شما نخواهد بود. شما باید در هر مرحله بتوانید آمار عملکرد بازدیدکنندگان آن صفحه را در اختیار داشته باشید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار