ثبت‌نام اتباع خارجی تا نیمه مهرماه تمدید شد

با توجه به اینکه فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی، سه مرحله‌ای است و ممکن است زمان‌بر باشد و زمان ثبت نام تا 15 مهرماه تمدید شد.

خلیل‌اله بابالو، رئیس مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  درخصوص زمان ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس ایران گفت: به دلیل توجه ویژه‌ای که امسال به تحصیل اتباع خارجی شده است، شرایط و ضوابط ثبت‌نام به طور جدی‌تر دنبال می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه اتباع خارجی برای ثبت‌نام نیاز به احراز هویت، تعیین سطح آموزشی و تایید بهداشت دارند و ممکن است این فرآیند سه‌مرحله‌ای نیاز به زمان بیشتری داشته باشد، به همین جهت مهلت ثبت‌نام این دانش‌آموزان تا 15 مهرماه تمدید می‌شود.

بابالو در خصوص تعداد ثبت‌نام کنندگان در این طرح خاطرنشان کرد: تاکنون 45 هزار نفر در این برنامه شرکت کرده‌اند.

بابالو ضمن اشاره به این‌که ثبت‌نام تمامی اتباع خارجی به صورت مجاز انجام خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزان و همچنین اتباع خارجی حتماً باید کفالت‌نامه را دریافت کرده باشند، بنابراین هیچ گونه نقض قانونی نمی‌تواند در این مسئله صورت بگیرد.

رئیس مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در خصوص هزینه‌ی تحصیل اتباع خارجی بیان کرد: هزینه‌‌ اخذ شده از دانش آموزان در برابر هزینه‌هایی که برای تحصیل آنان می‌شود، بسیار مبلغ کمتری است.

بابالو این هزینه‌ها را در مقطع ابتدایی 120 تا 300 هزار تومان و در مقطع متوسطه اول 144 تا 336 هزار تومان و برای متوسطه دوم بین 80 تا 360 هزار تومان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار