کاهش نیروهای ارتش چین چه پیام‌هایی به جهان صادر می‌کند؟

کارشناسان معتقدند کاهش نیروهای ارتش چین علاوه بر ارسال پیام صلح به جهان، نشانه تسلط کامل رئیس‌جمهور این کشور بر ارتش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، جی پینگ، رئیس جمهور چین، در مراسمی که روز پنجشنبه به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی این کشور بر ژاپن در جنگ جهانی دوم برگزار شد، از کاهش 300 هزار نفری نیروهای ارتش خبر داد. کارشناسان معتقدند این کاهش نیرو دو پیام را به جهان ارسال می‌کند: صلح و اقتدار.


 پکن با این اقدام نشان داد علی‌رغم افزایش قدرت ارتش و برخورداری از تجهیزات جنگی پیشرفته، به دنبال جنگ‌طلبی نیست. به باور کارشناسان، رئیس‌جمهور چین با این اقدام همچنین قصد داشت تسلط خود را بر ارتش و حزب حاکم این کشور نشان دهد.


 یکی از کارشناسانی که درباره ارتش چین تحقیق می‌کند و پنجشنبه نیز در مراسم رژه ارتش این کشور حضور داشت گفت: جی پینگ با وجود تسلطی که بر ارتش دارد، در پیاده کردن طرح‌های بزرگتر برای ایجاد تغییر اساسی در آن چندان موفق نیست. این کارشناس کاهش قدرت منطقه‌ای ارتش را که از دیرباز در این کشور مرسوم بوده است، یکی از این تغییرات بیان کرد.


دولت چین آمار منظمی از  تعداد نیروهای ارتش این کشور منتشر نمی‌کند. بنابر تخمین کارشناسان، ارتش این کشور 1.6 میلیون نیرو دارد که اغلب آ‌ن‌ها جوان و کم تجربه هستند و باید آموزش ببینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار