کمپین نخریدن خودروهای لوکس راه‌اندازی شود

در شرایط فعلی و با راه اندازی کمپین هایی نظیر کمپین نخریدن خودروی صفر داخلی بهترین اقدام خودروسازان ارتقای کیفیت خودرو در درجه اول و ارائه خدمات پس از فروش باشد تا رضایت مردم نیز برای خرید خودرو جلب شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هیچ کس منکر این موضوع نیست که صنعت خودروسازی نیز همانند سایر صنایع با ضعف و بی کفایتی مدیران و بی برنامگی و تغییرات مداوم همراه بوده که تحریم ها و کمبود تکنولوژی نیز مانع از پیشرفت آن شده است .
 طی سالهای گذشته دغدغه های سیاسی دولتمردان باعث شد تا هزارها میلیاردی که باید برای صنعت خودروسازی هزینه می شد صرف هزینه های انتخاباتی آقایان شد و در این میان نه تنها شاهد ارتقاء این صنعت نبودیم بلکه هر روز تولیدکنندگان با بحرانی تازه روبرو شدند.

اما در خصوص نرخ گذاری خودرو طی سالهای گذشته چند موضوع حائز اهمیت است یکی اینکه بیش از 30 درصد از قیمت خودرو شامل هزینه های مالی (بهره های بانکی) شده است و افزایش تورم بر روی قطعات و دستمزدها نیز لحاظ شده است.

حال باید دید هم اکنون چه کسانی ار توقف خط تولید کارخانه های داخلی صنعتی سود می برند ؟ و چرا در شرایط تحریم ها فروش خودرو به ایران تحریم نشد ؟ اما فروش مواد اولیه ، دانش فنی و قطعات خودرو ممنوع شد !

به نظر می رسد در شرایط فعلی و با راه اندازی کمپین هایی نظیر کمپین نخریدن خودروی صفر داخلی بهترین اقدام خودروسازان ارتقای کیفیت خودرو در درجه اول و ارائه خدمات پس از فروش باشد تا رضایت مردم نیز برای خرید خودرو جلب شود.

در این راستا نادر قاضی پور در گفتگو با ایلنا با اشاره به درست کردن کمپین های نخریدن خودروی داخلی و در مقابل کمپین جدید خودروسازان در حمایت از تولید داخل گفت: اگر منظور از درست کردن کمپین نخریدن خودروی صفر کاهش قیمت ها و افزایش کیفیت باشد ما نیز با آن موافق هستیم زیرا این موضوع موجب رقابت در بازار خواهد شد اما اگر این دست کمپین ها موجب تضعیف تولیدات داخل شود نه تنها با آن موافق نیستیم بلکه مقابله نیز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مخالف هر گونه تبلیغ بر علیه تولیدات داخل هستیم افزود: چرا کمپینی با عنوان عدم واردات خودروهای لوکس و یا عدم خرید کالاهای خارجی راه اندازی نمی شود ؟ باید دید با چه هدف و انگیزه ای این گونه کمپین ها راه اندازی می شوند ؟

قاضی پور در خاتمه با اشاره به صحبت های اخیر وزیر صنعت افزود: آقای نعمت زاده وزیری با سرمایه میلیاردی است و نباید مردم مستضعف را این گونه خطاب می کرد!

همچنین محمود نجفی عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازان در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: راه اندازی چنین کمپین هایی تاثیر خود را در جامعه خواهد گذاشت اما نمی توان دقیقا گفت که چقدر در میزان تولیدات و تقاضا در بازار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: در این راه رسانه ملی می تواند مهمترین عامل در حمایت از تولیدات داخل باشد اما متاسفانه آنچه شاهدیم این است که در اکثر سریال هایی که اخیرا پخش می شود چندین خودروی تولید چین و ... وجود دارد و این یعنی تبلیغ کالای خارجی!

نجفی تصریح کرد: به فرض محال در صورتی که یک وارد کننده خودرو 1 میلیون تومان از واردات 10 هزار خودرو در سال سود کند 10 میلیارد تومان سود خواهد کرد ، این در حالی است که میزان سود این واردکننده به مراتب بالاتر از این ارقام است و سود آنها بسیار بیشتر از 1 میلیون تومان در هر خودرو است!

وی افزود: در مقابل بانکها نیز با واردکنندگان خیلی راحت تر برخورد می کنند تا با تولیدکنندگان.

این عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو در خاتمه تاکید کرد: ضرورت حمایت رسانه ملی (تلویزیون) از تولیدات داخل با تبلیغات مستیقم و غیر مستقیم و عدم واردات افسارگسیخته خودروهای لوکس و خارجی به شدت حس می شود و این موضوع می تواند وضعیت کنونی را تغییر دهد.


منبع:صبحانه آنلاین
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.