ساری؛

ارتقای سطح علمی و ریشه‌کن کردن بیسوادی در مازندران

نماینده مردم نوشهر، چالوس و عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد : بیش از 13 هزار مدرسه زیر 15 دانش آموز در ایران وجود دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت : 13 هزار و 113 مدرسه در ایران زیر 15 نفر دانش آموز دارند و نیاز است برای ارتقای سطح علمی و ریشه‌کن کردن بیسوادی فعالیت کنند.

قاسم احمدی لاشکی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان چالوس افزود: بر اساس آمار های ارائه شده ۸۰ مدرسه تک دانش آموز در کشور داریم و به دلیل رعایت عدالت آموزشی در مدارس سراسر کشور نمی‌توان آنها را تعطیل کرد.

به گفته وی : یکی از مشکلات اساسی در آموزش و پرورش چالوس مشکل نیروی انسانی است که در پی استخدام‌های نیروی‌های غیر بومی صورت گرفته و نباید با انتقال آنها موافقت کرد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت : امسال در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که از مجموع سه هزار و 704 نیرو ، 23 نفر به حوزه چالوس، نوشهر و کلاردشت اختصاص دارد، حتما باید بومی باشند و این مهم در بخشنامه درج شده است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس در مجلس افزود: اکنون نیاز است در سطح کشور بحث ایجاد مجتمع‌های آموزشی در دستور کار قرار گیرد و وجود این مجتمع‌ها بسیاری از مشکلات حوزه آموزش و پرورش در شهرستان‌ها را رفع خواهد کرد.

احمدی تاکید کرد: انتقال نیروی انسانی آموزش و پرورش از چالوس ممنوع بوده و نیروهایی هم که رفتند باید بازگردانده شوند تا مشکل کمبود نیروی انسانی در این شهرستان رفع شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.